• UlleGull41

Finns det ingen här som har barn med förvärvad hjärnskada?

Är jag ensam här om att ha barn med förvärvad hjärnskada? Min son på snart 16 år fick sin förvärvda hjärnskada juni 2010 efter att han blev påkörd av en bil. Saknar föräldrar att dela tankar och funderingar med.

• Svar på tråden Finns det ingen här som har barn med förvärvad hjärnskada?
  • skypigeon

Jag jobbar på en stor habilitering i mellansverige där vi bl.a har personer med förvärvad hjärnskada....barn, unga och äldre. Har ni kontakt med nån habilitering?? Där brukar finnas många anhöriggrupper och också anhörigmottagningar där man kan få hjälp! Kontakta ert landsting så får ni hjälp att komma till er näraste habilitering om ni inte redan har kontakt!

• UlleGull41

Kontakt med Hab har vi, via hans skola. Men nu när jag pratar med hans assistenter så tycker de att träningen på skolan  är på tok för lite för sonen, vi är inskrivna på ALB fortfarande och kommer vara de tills han fyller 18 år. Sedan flyttas han över till vuxen vård. De jag känner med sonen är att han fallit lite mellan stolarna då det just gäller aktiviteter och träning på fritiden, har pratat med en av hans tidigare teraputer på ALB nu och hon reagerade starkt på vad jag sade. Så nu hoppas jag att de blir en förändring.

Svar på tråden Finns det ingen här som har barn med förvärvad hjärnskada?