• ollasulrika

manliga yrken som tjejer jobbar med

Jag undrar om det finns andra tjejer som jobbar med eller pluggar till mer manliga yrkeskategorier...

Jag själv är snart klar med min utbildning till bil/lastbilsmekaniker och hoppas verkligen att jag får ett jobb inom detta. Vill även ta C (CE)-kort !

jag älskar att ta på mej blåställ å få bli skitig... 

Ser ju nästan bara trådar som handlar om vård å lärar-yrken!     

• Svar på tråden manliga yrken som tjejer jobbar med
  • Minlängtan81

Känner flera tjejer som är lastbilschaufförer.
    Själv så har jag än så länge bara B  och bara truck kort men skulle vilja köra lastbil då sambon har eget åkeri=)  

• ollasulrika

ahhhh... ja det verkar så skoj.
    min högsta önskan är att få köra dumpers.... stoooooora bilar ...ha ha ha

när jag berättar va ja pluggar till så får jag blandade reaktioner, en del tycker det e skoj å andra tycker jag e dum i huvudet.    

• Madeleine T

Jag kör lastbil och vårt företags största truck. ÄLSKAR DET!!! :0)

• Dejsi
    ollasulrika skrev 2012-01-27 14:24:40 följande:
    ahhhh... ja det verkar så skoj.
    min högsta önskan är att få köra dumpers.... stoooooora bilar ...ha ha ha

när jag berättar va ja pluggar till så får jag blandade reaktioner, en del tycker det e skoj å andra tycker jag e dum i huvudet.    
    Va? dum i huvudet är den som sa det
  • ollasulrika

det va en man som fråga va jag jobbade med en gång när ja va ute å ja svara att ja plugga till lastbils/bilmekaniker.... å svaret jag fick var : Med sånna tuttar kan du ju inte jobba som det. Hrm...va fasen har mina tuttar med jobbet att göra...ha ha ha ha  ( vet inte om det va klänningen.....hade en röd rockabillyklänning... han kanske tyckte den va snygg...

• Dejsi
    ollasulrika skrev 2012-01-27 16:22:14 följande:
    det va en man som fråga va jag jobbade med en gång när ja va ute å ja svara att ja plugga till lastbils/bilmekaniker.... å svaret jag fick var : Med sånna tuttar kan du ju inte jobba som det. Hrm...va fasen har mina tuttar med jobbet att göra...ha ha ha ha  ( vet inte om det va klänningen.....hade en röd rockabillyklänning... han kanske tyckte den va snygg...
    Stryk skulle såna gubbar haDemon
  • Minlängtan81
    ollasulrika skrev 2012-01-27 16:22:14 följande:
    Såna dära idioter finns det i alla yrken. Det gäller att komma på nåt bra så du knäpper de på näsan. 

• Kattswanch

Jag är utbildad byggnadsmålare, ett jäkligt kul jobb.
    Dock jobbar jag inte med det just nu. 

• jaghopparhögt

Jag är programmerare och säkerhetskonsult, har blivit ganska van att vara ensam tjej :p
    Vore kul med fler tjejer men de flesta som har varit på gång har tröttnat väldigt tidigt, gäller killar också iof men någon enstaka kille brukar fastna.

• ollasulrika

ÄNTLIGEN! imorrn eller på måndag ska jag bort till körskolan och skriva in mej och få böckerna för tunga fordon.... så snart är jag förhoppningsvis ute å gör vägarna osäkra i nån stor lastbil...

min lärare på mekutbildningen hjälpte mej att få utbildningen vilket jag tackar gudarna för eftersom det kostar fläsk om man ska ta det privat.

• mammelie1891

Jag är utbildad svetsare. älskar oxå att ta på mig blåkläder och skita ner mig ordentligt. Jag svetsar helst grova material, allt under 10 mm är löjligt!

Djurgårdens IF 1891
  • ollasulrika
    mammelie1891 skrev 2012-02-09 19:22:38 följande:
    Jag är utbildad svetsare. älskar oxå att ta på mig blåkläder och skita ner mig ordentligt. Jag svetsar helst grova material, allt under 10 mm är löjligt!

svetsa e skoj...vi hade 2 veckor grundutbildning  på min kurs i somras...mest för att vi ska kunna svetsa bilplåt å så.

varmt men helt klart nåt ja skulle kunna tänka mej hålla på me :) 
  • ollasulrika

Såhär skoj kan man ha en vanlig torsdag! Nån annan som börjat  med tungteorin?
  • VildingsBravader

Och jag är rörmokare :)

Jobbar dock inte som det längre (världens äldsta lärling nån?) däremot jobbar jag med rör som inköpare..och ja ensam  tjej här med .)

Allt jag gör på Internet är sant!
  • ollasulrika

Åh va skoj.

ja tycker manliga yrker är roligare än kvinnliga. vet inte om jag är konstig som tycker det
    .
     Verkar inte va jättemånga som befinner sig här inne iaf som gillar det. för dom flesta arbetstrådar handlar om vårdpersonal och lärare...

Svar på tråden manliga yrken som tjejer jobbar med