Med båda barnen gick jag upp 20 kg. Har bf om 11dgr. Med ettan tränade jag med hästen, fodrade tungt osv, hela grav. Åt mkt bra, var normalviktig och frisk. Gick ner utan ansträgningeller koständring efter fl. Ett år efter fl blev jag gravid med nr 2 och hade då 1 kg kvar sen innan jag blev gravid med ettan. Under denna grav rider o fodrar jag inte men har en 1,5åring att ta hand om. Är dock inte i samma form, men samma vikt som förra gången. Ingen av ångerna samlade jag vatten, har normalt sf-mått och dottern vägde 3470. Denna bebis väntas väga samma vid bf enl ul. Mmin mamma o två äldre systrar gick upp ca 10 kg under sina grav, mao bara hälften av det jag gått upp. De var i samma ålder som ag när de fick barn. Jag var 22 och är nu 24. Jag går helt enkelt upp ca 20kg trots att jag äter bra och rör på mig. Jag går också ner igen utan att behöva göra ngt och mina barn blir inte ovanligt stora eller sjuk på ngt sätt. Sålänge du vet att du äter bra, rör di normalt och mår bra tycker jag inte att du ska titta på vågen. Enl min bm är min viktuppgång inte skadlig. Men hon undrar vart jag gömt kilona. ;) lyssna på din kropp. Mvc's rekomdendationer kommer lltid att förändras och bara du vet hur du mår. Njut av graviditeten och ät bra mat.