• Anonym

Vad gör jag för fel?

Hej!!

Jag o min sambo har varit tillsammans i 9 år o har två barn.
    I början hade vi sex jätteofta o jättebra, men sen ca 7 år känns de som han inte vill. Jag får alltid fråga, ska vi "mysa" idag, sen blir de aldrig något. När vi skaffat barnen har jag fått säga till honom att ska de bli något, så måste vi nu licksom. Jag har tagit upp detta sååååå många ggr, frågat om han inte tänder på mig längre, hotat att lämna honom säkert 3-5ggr, jag är en sådan tjej som får mycke bekräftelse och bara gillar att ha sex. vad ska jag göra? Vad gör jag för fel? Killar brukar ju ändå vara "kåta". De har blivit som en ond cirkel, går o irriterar mig på honom vad han än gör ibland.

Tacksam för svar! 

• Svar på tråden Vad gör jag för fel?
  • sexologen

Hej!

Att läsa av ditt mail så känner du frustration och det i sig leder till att du blir irriterad på din partenr. Han i sin tur verkar inte vilja ställa upp "på befallning" eller då tillfälle ges och kanske blir han inte heller kåt då han känner att du är irriterad.

Ni behöver hitta former för tidpunkter i vardagen då ni båda kan slappna av och närma er varandra. Just nu är det, vad jag avläser i ditt mail, mer irritation än glädje, ömhet, närhet, kåthet och sex. Prata med varandra, avsätt tid. Var rak och ärlig med att du vill ha sex. Sluta hota, börja uppmuntra och berätta för honom hur du vill ha det. Er relation känns mer som trots och låter som endel vuxna låter inför sina barn: "att om du inte äter upp maten får du inte se Blolibompa.." Du hotar istället din partner med att lämna honom och han trotsar dig tillbaka genom att inte ha sex med dig. 

Sju år är en lång tid att ha det som du beskriver och ni behöver hjälp med att hitta tillbaka till det sex ni än gång hade. Fundera tillsammans: hur var det då? vad gjorde vi? vad tände vi på? hur ofta hade vi sex? vad gör oss kåta? hur vill vi ha det?

Se varandra som sexuella partners! 

Lycka till!

Hälsningar
    Sara Dahlin        

Svar på tråden Vad gör jag för fel?