• Andrea 694

2½ månaders bebis som vaknar när man försöker lägga bort henne

har en 2½ månaders bebis som jag nattammar genom att ligga i sängen. problemet är att när hon ammat klart och somnat vill jag lägga över henne till hennes säng men det resulterar bara i att hon vaknar och då är detbar att börja om. mitt första barn och jag sov med varandra hela nätterna och det gick väl bra men till slut fick jag så ont i kroppen. Och det har jag fått nu med. Jag förstår att det inte finns något enkelt svar på detta, alla bebisar är ju olika och har olika behov. Och hon är ju fortfarande liten.. jag antar att jag bara behöver skriva av mig lite för detta börjar bli väldigt jobbigt. 

Men varför är små bebisar så känsliga för att  bli tagen i när de sover ?  Samma visa för barn nr 1..

Jag har försökt med allt känns det som. Ta henne VÄLDIGT FÖRSIKTIGT till i henne mer så att hon ska vara medveten att hon flyttas. Jag har lagt henne på ett täcke så att när jag lyfter över henne behöver jag inte ta i kroppen utan i täcket.. INGET FUNKAR. Hon bara vaknar. Men det är väl bara att härda ut som med allt annat antar jag..

Svar på tråden 2½ månaders bebis som vaknar när man försöker lägga bort henne