• Nathana

Okej att sova i Babysitter?

Hej alla! Här kommer en kanske lite fånig fråga.. Men jag frågar ändå! Min lilla kille 2 månader på söndag gillar skarpt sin Babysitter, något som gör att jag kan få lite tid själv på dagarna till att duscha, laga mat eller bara hänga här på FL.. Han ligger och sussar eller filurar där någon timme om dagen. Han fick sin babysitter först när han var 6 veckor gammal. Finns det någon anledning till att inte låta honom sova där? Typ ergonomisk eller så?

• Svar på tråden Okej att sova i Babysitter?
  • Knoddas

Det är inte så bra för bebisens rygg att sitta i babysittern allt för länge när han är så liten. Ca 30 minuter åt gången bör man hålla sig till.

• Medly

Mina har alltid slumrat på dagarna i babysittsarna, men inte förren de var runt 2mån tror jag. De sittarna vi har är sånna man kan fälla helt i liggläge o sålänge bebisen verkar trivas tycker jag det går bra. Förövrigt ligger de på en stor mjuk filt och leker.

• nina80

På bvc sa de till mig att du märker om de har suttit för länge där. Då sjunker de liksom ihop lite, men din är ju 2 månader redan. Jag tror inte att det är någon fara. Alla barn är ju olika.

• Nathana

Det här är en sådan som man kan ställa in så att han ligger.. Så det gör han.. Annars är han typen som gillar att vara uppe med mig, vilket såklart sätter sina spår på nacke och rygg. Det är dags att börja träna!! Blev mörkrädd när jag testade häromdagen.. All kondition och alla muskler är typ.. Obefintliga.. Tack för inlägg!

• antonsmamma2

Min son sov och halvsatt i sin babysitter också vid den åldern. Sunt förnuft tycker jag råder i denna frågan. Han ska ju inte sitta i timmar men det tror jag inte du hade tänkt heller....och hade nog inte blivit så populärt från din lilla kille heller.

• Svimpe

Min lilla kille somnade ofta halvliggande i babysittern och älskade att sitta/halvligga i den när han var två månader. Blir det obekvämt vaknar de ju och börjar gnälla.
    Han sover fortfarande i den på dagarna och nu är han nio och en halv månad.

Svar på tråden Okej att sova i Babysitter?