• Anonym

apple itunes, dras från mitt konto?HJÄLP!

Hej!
    Min kille har en iphone, han fick mitt konto nr för att "köpa en app", sedan såg jag när han tog bort mitt konto nr efter att han utnyttjat de för många gånger utan tillåtelse.

Nu dras de pengar från mitt konto flera gånger i månaden, ibland 7:- ibland 25:- osv.

Han säger att han inte köper appar, hur kan jag stoppa de här? och vad är det som dras hela tiden?
    jag har ingen iphone så jag köper inget sånt.

Jag börjar bli både less å pank! . Hjälp ?

• Svar på tråden apple itunes, dras från mitt konto?HJÄLP!
  • daddybear

såvida han inte har månads abonnemang på något så fortsätter han att köpa troligtvis 

• Amy27

ITunes drar inte pengar om man inte köper. Förmodligen köper han fortf appar....

• Anonym

Hur kan jag stoppa de här? enligt banken måste jag in och byta konto nr och sånt?. Känns sjukt jobbigt, och han lär ju ändå hitta mitt "nya" bankomat kort igen, och fortsätta. Om de nu är han..

de verkar ju inte finnas någon annan förklaring till varför de dras pengar varje månad olika mycket.. :( 

• Amy27

Använder han ditt konto/ pengar utan din tillåtelse är det stöld.
    Kräv att han går in i ITunes och tar bort kontot medan du sitter bredvid. Så du kan vara säker att han gör det.
    Han kan väl koppla sitt kort till ITunes och betala sina appar själv!!!

• Anonym
    Anonym skrev 2012-01-28 11:59:54 följande:
    Hur kan jag stoppa de här? enligt banken måste jag in och byta konto nr och sånt?. Känns sjukt jobbigt, och han lär ju ändå hitta mitt "nya" bankomat kort igen, och fortsätta. Om de nu är han..

de verkar ju inte finnas någon annan förklaring till varför de dras pengar varje månad olika mycket.. :( 
    Be din kille logga in på sitt konto i iTunes. Klicka på iTunes Store och sedan på hans mailadress längst upp till höger. Där kan du se vilket kontokort kontot är kopplat till samt alla inköp under Purchase history.

Men den egentliga frågan måste väl ändå vara varför du fortfarande är tillsammans med en kille som använder dina konto/kort-uppgifter bakom din rygg.
  • TinaMy

Skulle det inte gå genom att du byter lösen på ditt konto? När man köper en app så måste väl man ju ange lösen. Eller?

• mpermper

Nytt bankomatkort så rispar du bort cvckoden på baksidan (efter att du lärt dig den förstås) så kan han inte nyttja ditt kort även om han kommer över det. Jag skulle överväga relationen iofs. Man vill väl kunna lita på sin partner tänker jag. Stort svek från hans sida tycker jag.

• Anonym

tusen tack för era svar!!, jag har inget konto på itunes, utan de är han som har det. Kan han ha 2 konton ? för han har loggat in förut och visat att mitt konto nr ej står kvar. Ska kolla de du skrev anonym !

tack igen!! 

• Anonym
    mpermper skrev 2012-01-28 12:37:50 följande:
    Nytt bankomatkort så rispar du bort cvckoden på baksidan (efter att du lärt dig den förstås) så kan han inte nyttja ditt kort även om han kommer över det. Jag skulle överväga relationen iofs. Man vill väl kunna lita på sin partner tänker jag. Stort svek från hans sida tycker jag.
    Jag håller med dig!. Jag har funderat många gånger på att lämna och gett han nya chanser, jag ställer upp jämt när han behöver hjälp osv. Är för snäll. Jag tycker nästan synd om han på något sätt... när han vill ha saker. Men ja de är skärpning nu. Han ger inte mkt tillbaka och verkar inte bry sig lika mkt om mig... tyvärr. å menar jag inte i penga väg, utan kärlek ...bla bla :)

• Ms H

Det borde räcka med att få ett nytt kort. När jag fick mitt nya Visakort och aktiverade det så kunde jag inte handla på AppStore med det gamla kortet. Fick nytt eftersom det gamla skulle gå ut om tre veckor.

• Ms H

Det borde räcka med att få ett nytt kort. När jag fick mitt nya Visakort det aktiverades så kunde jag inte handla på AppStore med det gamla kortet. Fick nytt eftersom det gamla skulle gå ut om tre veckor.

Svar på tråden apple itunes, dras från mitt konto?HJÄLP!