Befriad från ångest av Lucinda Bassett
Då jag lider av hypokondri och GAD, så läste jag boken "Befriad från ångest" av Lucinda Bassett. Flera här på forumet och på andra ställen har skrivit att den är så bra. Ack vad jag blev besviken. Den borde platsa under kategorin "förverkliga dig själv", "tänk positivt" etc. snarare än en hjälp för oss med ångestproblematik. Visst finns det många tankvärda floskler även i denna bok, men den gav inte mig nått speciellt. Jag har många ångestsymptom som skakningar, yrsel, muskelryckningar, spänningshuvudvärk, myrkrypningar, hjärtklappning etc. och är ständigt rädd för att ha en farlig sjukdom (inga direkta panikattacker) men detta berördes inte mycket utan det vara bara en massa historier om hennes patienter och hur de´"tänkte fel" men lärde sig att "tänka rätt". Som sagt, den gav inte mig ett skit, och passar nog för dem som vill förverkliga sig själva och lära sig tänka mer positivt.
Är det bara jag som tycker så, jag kan faktiskt inte förstå hur denna bok kan hjälpa oss men våra "besvär"