• LeyasMamma

Hur gör ni?

Ni som fortfarande har en relativt bra kontakt med era barns andra förälder, hur gör ni vad de gäller saker som man har olika synssätt på? Ex. Att presentera nya partners inför barnet: jag tycker att man ska vänta ett bra tag med att presentera nya så man vet att de kan bli något seriöst utav förhållandet och att inte konstant ta in (och ut) nya människor i barnets liv. Den andra föräldern tycker att de är helt okej att presentera nya nästan direkt uan att veta om de konmer hålla eller inte, hur hanterar ni det? Även en sådan sak som att man har gemensam vårdnad (50/50) och jag anser att den lilla tid man får med sitt barn ska man lägga på sitt barn, att inte sätta egna behoven före barnets den veckan man har barnet, medans den andra föräldern vill lämna bort barnet till barnvakt på helgen för att tillfredställa egna behov (så som hobbys) på sin boendevecka, hur gör ni? Jag har självklart pratat med mitt barns pappa och han vet vad jag tycker och tänker om sådana här saker men jag kan ju inte tvinga honom att leva efter mitt synssätt eftersom jag inte kan bestämma över vad han och mitt barn ska göra på hans boendevecka. Tips tack!

• Svar på tråden Hur gör ni?
  • Philippa

Finns absolut inget att göra nåt åt det... bara att acceptera och lägga energin på nåt annat

• LeyasMamma

Tack för svaret. Har du varit i liknande situation? Hur hanterade du de med "dig själv" isåfall? Alltså hur klarade du av att bara släppa de?

• Philippa
    LeyasMamma skrev 2012-01-28 15:11:34 följande:
    Tack för svaret. Har du varit i liknande situation? Hur hanterade du de med "dig själv" isåfall? Alltså hur klarade du av att bara släppa de?
    Japp, jag har varit i exakt likadan situation... fick verkligen jobba med mig själv kan jag säga... det tog tid, men det gick

Sedan sket jag fullständigt i vad pappan tyckte och gjorde så länge sonen ändå mådde bra  
  • LeyasMamma

Okej. Jag tycker de ör svårt för jag vill ju inte att mitt barn ska bli drabbat och må dåligt. Har ju fått för mig att de inte är bra om de ränner för mycket nya hemma hos varken mamma eller pappa hela tiden eftersom dom små liven kan binda sig rätt snabbt vid nya människor. Men får verkligen jobba med de här....

• Philippa
    LeyasMamma skrev 2012-01-28 18:09:31 följande:
    Okej. Jag tycker de ör svårt för jag vill ju inte att mitt barn ska bli drabbat och må dåligt. Har ju fått för mig att de inte är bra om de ränner för mycket nya hemma hos varken mamma eller pappa hela tiden eftersom dom små liven kan binda sig rätt snabbt vid nya människor. Men får verkligen jobba med de här....

Barn är mer tålig än vad man tror...
Svar på tråden Hur gör ni?