• Mellanmjölkens land

Hur länge använder man bodys?

När bytte ni från bodys till t-shirt/tröja på era barn?

Vi har fått några kortärmade bodys i stl 92 och jag är lite fundersam på om de kommer komma till användning eller om man inte använder bodys längre då? Självklart kommer vi väl använda dem ett par gånger oavsett men kanske inte så regelbundet?

Kan tillägga att barnet nu är 74cm lång så vi räknar inte med att de kommer kunna användas förrän nästa år.

• Svar på tråden Hur länge använder man bodys?
  • Lena

Vi började byta när barnet gick (1år) och bytte helt när vi började pottträna (1.5år). Vilken storlek hon hade då minns jag inte.

• Litet My

Runt 1 år slutade vi, dvs när han slutade krypa.

Upplever att tröjan alltid åker upp på krypbarn och då är det praktiskt med body

• Momalicious

Vår son är 13 månader och använder stl 86/92 och han använder fortfarande bodys. Inte jämt, men ibland. Föredrar det nu när det är vinter eftersom det inte blir några glipor då när man bär honom.

• Lena
    Lena skrev 2012-01-28 16:38:29 följande:
    Vi började byta när barnet gick (1år) och bytte helt när vi började pottträna (1.5år). Vilken storlek hon hade då minns jag inte.
    Har kollat på storlekstabell och de sista bodysarna vi hade var i storlek 86 men redan vid storlek 80 hade vi börjat blanda ut med tröjor.
  • Bumblebina

Vi använder body fram till att vi börjar potträna. Då går det lättare om kläderna inte också behöver knäppas upp i grenen.

• pigglet

Vi har slutat med bodys när barnen börjat vara utan blöja. Då blir det både bökigt och obekvämt. Till dess är det ju bara praktiskt att slippa klipor i midjan.

• IsDimma

Bodys är ju jättepraktiska tills man börjar potträna barnen. Inga tröjor som åker upp i ryggen när dom leker eller man lyfter dom eller när dom ska sova dagtid.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • vivianne

Runt året eller strax innan slutade vi med bodys. Barnet står upp, man börjar med byxblöjor osv. Tröja blir smidigare.

• Pycke

Vi började så smått med tröja när dottern började krypa eftersom det nästan var omöjligt att knäppa knapparna. Hon vägrade vara stilla!

Vi kommer sluta med bodys helt när hon börjar gå. Smidigast så tänker vi! :)

Svar på tråden Hur länge använder man bodys?