• Ankissen

Bra smink för allergiker?

Min moster som har problem med att ögonen ofta blir röda och rinner bad mig höra efter om det finns fler allergiska tjejer därute och vad ni använder för mascara som funkar bra?

Mamma till Elliot 051112 och Ella 090429
  • Svar på tråden Bra smink för allergiker?
  • Tidens Sand

jag vill också veta om det finns smink för oss med extremkänslig hy. Jag klarar inte ens av smink avsett för "känslig hy".. rätt trist att se sådär härligt morgonkaos ut i ansiktet utan att kunna göra annat än att vaska av plytet med lite vatten i hopp om förbättring.

• Erin

Apoteket har ju en egen serie, kanske denna fungerar? (Kolla dem i deras nätshop, ligger under 'makeup' i 'hudvård').

• evva06

Skulle satsa på mineralsmink, finns också på apoteket. Idun heter det, ett svenskt märke utvecklad av en apotekare. Jättebra mascaror och superbra foundation.

• Parcae

Jag använder Blincs mascara. Den utvecklades faktiskt just till personer med väldigt känsliga ögon

• Ankissen
    Parcae skrev 2012-01-28 19:49:51 följande:
    Jag använder Blincs mascara. Den utvecklades faktiskt just till personer med väldigt känsliga ögon
    Var kan man handla den?
    Mamma till Elliot 051112 och Ella 090429
  • Ginny

Jag använder just nu Isadoras Hypo-allergenic mascara för personer med känsliga ögon samt linsbärare. Kostade runt 79 kronor på Kicks om jag inte minns helt fel.

• Pauline Shaways

www.waxandvelvet.se har produkter som heter VMVhypoallergenics. 100% parfymfria, 100% fria från färg, ftalater, parabener och konserveringdmedel. Har framställts av en känd hudläkare/dermapatolog och nämnts ofta i läkartidningar.

Har själv inga allergier men känns väldigt skönt att använda rena produkter som håller hög standard och ger bra resultat. Finns från hudvård till mön o kvinnor, rakprodukter, antiageing, barnprodukter, shampoon, tandkrämer, deo, smink, produkter mot rosasea och psoriasis! Rekommenderar starkt!

Svar på tråden Bra smink för allergiker?