• Flashbulb

Den bästa bakismaten?

Vad brukar ni äta som bakismat efter en utekväll? Vilken mat är godast tycker ni?
    Brukar ni beställa pizza? Kebabtallrik? Drar till mc donalds / max och beställer hamburgare? Eller är det vanlig mat ni vräker i er?

För mig brukar det bli mc donalds. Det ska vara mkt fett! Big Mac, cola, vitlöksringar med dippa.  Helst av allt hade jag velat vräka i mig en stor kebabpizza med mkt vitlöksås men de flesta pizzerior har stängt.   Ibland kan även potatis, köttbullar och brunsås var jäkligt gott. Men det är sällan man orkar laga mat kl 3 på natten, såvida man inte har rester från tidigare under dagen.

• Svar på tråden Den bästa bakismaten?
  • Grande Rock

äru bakis så tidigt?

käka efter krogen har jag slutat med, men det har intagits ett gäng burgare förr om åren.

Bakismat, dvs dagen efter är pizza bäst, mest för att det går att få hemkört.

• Myrongen

På den gamla goda tiden när man var bakis en hel del uppfann jag och en kompis (i desperation utan pengar och med tomt kylskåp) den fantastiska bakfyllerätten "Äggstock". Visst låter det smaskigt? ;)

En tallrik med pulvermos gjord med mjölk och "ett halvt paket" smör.
    Överös med sallad (gurka och tomat som minimum, gärna fetaost).
    Toppa med två halvor kokt ägg.

På nån konstig vänster...skitgott :D

• Flashbulb

Att beställa hem pizza dagen efter är härligt. Man är trött, lat,  orkar ej laga mat och är allmänt seg. Då känns en varm pizza och en iskall cola som ett plåster på såret.

Sadde - äggstocken låter ganska gott faktiskt =). Hade gärna haft korv till ägget och moset. En redig måltid utan tvekan!

Svar på tråden Den bästa bakismaten?