• dubbel­mamma0­310
    Äldre 28 Jan 21:37
    1324 visningar
    4 svar
    4
    1324

    Vill bara att allt blir klart!

    Vi är på väg att åka till Indien och hämta vårt lilla barn om någon månad, det är ju förstås urkul och spännande. Men att fixa allt innan resan tycker inte jag är urkul direkt!
    Det dröjde länge innan vi fick domstolsprotokollet, så vi kunde inte söka visum på det gamla dokumentet. Det nya dokumentet verkar inte stämma riktigt när man fyller i det på nätet och allt bara strular känns det som. Jag vet inte hur många timmar vi har lagt på detta hemska visum! Jag har så ont i magen och är orolig för att det blir fel, mitt i allt ihop när vi har skickat iväg det inser jag att jag har bara betalat ett porto och våra visum ska till olika adresser, men vi har ju skickat dem i samma rekommenderade brev.
    Mailade i panik, idag igen! hoppas det går att ordna så vi får hem båda våra visum, jag är så jäkla stressad över allt detta. Längtar bara tills allt är över, men är orolig för att jag får magsår innan det är klart!;)

  • Svar på tråden Vill bara att allt blir klart!
  • Äldre 28 Jan 21:51
    #1

    Åh, jag förstår dig!

    Man är så spänd och stressad och det är så mycket att ta tag i och hålla ordning på.

    Snart är ni hos ert barn och visserligen återstår ju en del pappersarbete efteråt
    men då är hen där hen ska vara!
    kram      

  • Dinopi­no
    Äldre 29 Jan 17:24
    #2

    Hej, förstår att det är jobbigt.

    Företaget som sköter visumen till ert land kan vara ganska struliga, men de svarar snabbt på mail.

    Hoppas det löser sig.


    <> Felix qui potuit rerum cognoscere causas <>
  • Äldre 29 Jan 21:21
    #3

    Oj hjälp, den känslan låter bekant! Vi reser till Kina om en och en halv vecka. Jag är en knut av oro och nerver!!

  • Äldre 29 Jan 21:35
    #4

    Hoppas att det löser sig fort så du kan bocka av det orosmomentet, det finns tillräckligt många ändå så när man förbereder sig för sitt livs resa.

    Så har var det för oss....
    Vi hade ingen koll på hur många som ville ha visum till Kina veckan innan Kinesiska nyåret när vi för att inte riskera att något skulle bli fel åkte de 15 milen till Stockholm för att personligen lämna in ansökan på snabbehandling o få tillbaks det samma dag. Att det fanns en deadline gällande inlämningstid hade vi ingen aning om inte heller att det skulle vara kö för att LÄMNA IN ansökan... Vi lyckades efter lite tjat få hamna i den AKUTA kön men även där var vi egentligen 45 min för sena för att kunna få visum samma dag... Huuu vad nervösa vi var när vi väntade, timmen var lång som en evighet innan de ropade upp vårat nummer och vi kunde kvittera ut våra visum!

    Kan inte er organisation hjälpa er o reda ut detta imorgon?

Svar på tråden Vill bara att allt blir klart!