Drink på restaurang och gravid, hjälp!
Idag var jag och min man plus två vänner till oss och käkade på O'learys, de har en drinklista som man får med när man får menyn för maten. Jag tänkte då att jag kunde lyxa till det med en Non-alcohol drink och kollade då längst bak där de alkoholfria drinkarna stod. När vi beställde tog resten av sällskapet en varsin öl och när det var min tur att beställa så sa jag:
"Jag skulle vilja ha en sån här non.alcohol drink som ni har här" och så visade jag vilken i drinklistan jag menade att jag ville ha (och rubriken är så pass stor så att det går inte att missa den, eller svårt iaf) och så sa jag ännu en gång "Det är väll en sån där alkoholfri drink?" och hon svarade ja.
Vi fick in våra drycker och jag sörplade på min och tyckte den smakade väldigt gott och tänkte flera gånger att "vad roligt att man kan göra så goda alkoholfria drinkar" och det smakade ingen sprit alls vad jag kunde känna, min man smakade även på drinken men tyckte inte om den då han inte gillar drinkar men påpekade inget om att det skulle kunna vara alkohol i.
När vi sedan får in notan så är jag den enda som beställt en drink och på kvittot står allting men ingen alkoholfri drink, utan det står en "4cl drink 98kr" och de alkoholfria drinkarna kostade 49kr. Så killen blev jättesur på att man inte kan ge en drink till en gravid tjej och gick fram till baren och sa till, då sa de att de kollade upp beställningen i datorn men att "ingen drink var registrerad överhuvudtaget" och så sa de att de bjöd på den, och att de inte visste varför.
Jag är nu helt chockad och upprörd, är i vecka 14 och är rädd för att tänk om det har någon skada på barnet? Är det farligt att jag kanske råkat få i mig 4cl sprit? Kommer något kunna hända den lilla där inne??
Tankarna snurrar och nu kommer jag aldrig våga dricka en alkoholfri drink igen under graviditeten.