• MeAndBaby

Chico Go Wallstreet el BabyBjörn Miracle?

Vilken av dessa tror ni är bättre/sämre? Till 2-månaders. Föräldrarna båda 170 cm långa normalbyggda (om det spelar in?) Chicon kostar bara 500 kr på en internetbutik, BB:n 1185 kr och nedsatt. Nu är det iofs inte priset jag går efter i första hand, men KAN man komma billigt undan är det ju en fördel...

• Svar på tråden Chico Go Wallstreet el BabyBjörn Miracle?
  • MeAndBaby
    niagara skrev 2012-01-29 10:19:50 följande:
    Manduca!

Vad går en sådan lös på?

Hur är det med Britax och Ergo baby? Nåt att ha? 
  • Flickan och kråkan

Se till att det är en ergonomisk bärsele. Ska ni ha en babybjörn så en comfort carrier i så fall, men jag hade nog tittat på någon av de andra ergonomiska som håller längre (kan ta ett större barn. Nu är ju ingen av er föräldrar så små så de flesta fungerar ju för er - manduca (får man dock inte vara för smal eller smalaxlad för), ergo, pognae (riktigt bra nykomling till ett bra pris). Boban kan man också bära nyfödd i.

Köp hellre en bra bärsele begagnat på tex sjalbarn än en billig med dålig ergonomi för barn och bärare.    

• Mynta

Ingen av dem, de är kassa både för barnet och bäraren. Kika istället på Ergo, Beco, Manduca, Pognae. De är lite dyrare, men brukar gå att hitta begagnat.

• Alisa
    MeAndBaby skrev 2012-01-29 10:23:28 följande:
    Vad går en sådan lös på?

Hur är det med Britax och Ergo baby? Nåt att ha? 
    Se till att barnet sitter med stöd under rumpan och låren, inte hänger med benen rakt ned. Baby Björn rekommenderar att man max bär barnet i 2 timmar, de ergonomiska har inga restriktioner. 

Läste en intressant artikel om personer som i norra Amerika bar barnen med hängande ben och där över 50% av den vuxna befolkningen drogs med ryggproblem  :-/  Ingen ärftlighet fanns, utan enbart negativ påverkan. Ska se om jag kan hitta den...
  • MeAndBaby

Tack för era svar, det lutar nu åt en bättre begagnad Manduca el Ergo baby.

Svar på tråden Chico Go Wallstreet el BabyBjörn Miracle?