Ni som haft/har p-stav eller hormonspiral!
Blev det bättre eller sämre än du hade förväntat dig??
Blev det bättre eller sämre än du hade förväntat dig??
Pstav va vidrigt för mig. Jag små blödde helt tiden. Hade den i 6 månader så det blev inte bättre hellre. Olika för alla dock
Hade hormonspiral ett kort tag. Det skulle inte påverka något alls påstod de och det var viktigt pga propprisk. Jag hade småblödningar konstant och givetvis fick jag bloddpropp.
För de som inte är känsliga för hormoner och inte har något ärftligt som kan kopplas ihop med de risker det faktiskt innebär, så är det nog en bekväm lösning.
Jag har en hormonspiral. Jag blödde jättemycket i början, tror att jag blödde konstant i två månader och det var inga småblödningar utan rejält. Det var inte roligt. Sen har jag haft några små mellanblödningar och jag har blött rätt länge när jag har haft mens, men inte lika rikligt som innan jag hade spiralen.
Nu har jag haft den i snart 5 månader och är rätt nöjd, jag tror att jag kommer behålla den. Eftersom blödningarna hela tiden blir färre så hoppas jag att de ska avta ytterligare.
P-stav var underbart under de tre-fyra första åren, hade ingen mens alls och kände inte av den öht. Dock kom mensen tillbaka lite sporadiskt kring det tredje året och hoppade lite som den ville vilket gjorde mina hormoner blev helt galna och jag började få fruktansvärda migränattacker. Är nu helt hormonfri och känner att jag är väldigt nöjd så. Har en bekant som fick en propp i hjärnan av sina p-piller. Så man ska nog egentligen vara försiktig med att bråka med kroppen.
Jag har ätit cerazette å haft pspruta tidigare å det innehåller samma hormoner. Med de andra två har jag mått super å varit blödningsfri. Minst hormon finns i staven därför tar det längre tid för kroppen att hitta rätt läge så att säga. Sen kommer piller å sist sprutan med mest hormoner i. Vad man ska tänka på e att om man e överviktig så varar inte staven lika länge som hos en b
Som hos en normalviktig ska det va :)