• Anonym

Ni som haft/har p-stav eller hormonspiral!

Blev det bättre eller sämre än du hade förväntat dig??

• Svar på tråden Ni som haft/har p-stav eller hormonspiral!
  • Eleonor01

Pstav va vidrigt för mig. Jag små blödde helt tiden. Hade den i 6 månader så det blev inte bättre hellre. Olika för alla dock

• Bye baby Bunting

Hade hormonspiral ett kort tag. Det skulle inte påverka något alls påstod de och det var viktigt pga propprisk. Jag hade småblödningar konstant och givetvis fick jag bloddpropp.

För de som inte är känsliga för hormoner och inte har något ärftligt som kan kopplas ihop med de risker det faktiskt innebär, så är det nog en bekväm lösning.

011000100110111101101111011100000110001001101111011011110111000001100001011001000110111101101111011100000000110100001010
  • Anonym

Jag har en hormonspiral. Jag blödde jättemycket i början, tror att jag blödde konstant i två månader och det var inga småblödningar utan rejält. Det var inte roligt. Sen har jag haft några små mellanblödningar och jag har blött rätt länge när jag har haft mens, men inte lika rikligt som innan jag hade spiralen.

Nu har jag haft den i snart 5 månader och är rätt nöjd, jag tror att jag kommer behålla den. Eftersom blödningarna hela tiden blir färre så hoppas jag att de ska avta ytterligare.

• MattiasFru

P-stav var underbart under de tre-fyra första åren, hade ingen mens alls och kände inte av den öht. Dock kom mensen tillbaka lite sporadiskt kring det tredje året och hoppade lite som den ville vilket gjorde mina hormoner blev helt galna och jag började få fruktansvärda migränattacker. Är nu helt hormonfri och känner att jag är väldigt nöjd så. Har en bekant som fick en propp i hjärnan av sina p-piller. Så man ska nog egentligen vara försiktig med att bråka med kroppen.

• Anonym
    Eleonor01 skrev 2012-01-29 11:57:13 följande:
    Pstav va vidrigt för mig. Jag små blödde helt tiden. Hade den i 6 månader så det blev inte bättre hellre. Olika för alla dock
    Usch vad trist att blöda hela tiden! Rynkar på näsan
    Det vill jag verkligen inte göra. 
    Och eftersom jag betalar fullt pris för den (över 1000 spänn) så vill jag ju ite behöva ha det så och sen ändå få ta ut den pga blödningar....
    Hur mådde du annars med staven? 
  • Anonym
    Bye baby Bunting skrev 2012-01-29 12:11:10 följande:
    Hade hormonspiral ett kort tag. Det skulle inte påverka något alls påstod de och det var viktigt pga propprisk. Jag hade småblödningar konstant och givetvis fick jag bloddpropp.

För de som inte är känsliga för hormoner och inte har något ärftligt som kan kopplas ihop med de risker det faktiskt innebär, så är det nog en bekväm lösning.

Fick du blodpropp av en hormonspiral??? Förvånad
    Låter ju jättekonstigt.....
    Den inehåller ju minst hormoner av alla och inget östrogen som jag förstått.

Har aldrig hört att det är risker med hormonspiral för den som har ärftlighet för blodpropp....

Det måste ju vara rent livsfarligt för dig att bli gravid då!
  • Eleonor01

Jag har ätit cerazette å haft pspruta tidigare å det innehåller samma hormoner. Med de andra två har jag mått super å varit blödningsfri. Minst hormon finns i staven därför tar det längre tid för kroppen att hitta rätt läge så att säga. Sen kommer piller å sist sprutan med mest hormoner i. Vad man ska tänka på e att om man e överviktig så varar inte staven lika länge som hos en b

• Anonym
    Anonym skrev 2012-01-29 12:32:49 följande:
    Jag har en hormonspiral. Jag blödde jättemycket i början, tror att jag blödde konstant i två månader och det var inga småblödningar utan rejält. Det var inte roligt. Sen har jag haft några små mellanblödningar och jag har blött rätt länge när jag har haft mens, men inte lika rikligt som innan jag hade spiralen.

Nu har jag haft den i snart 5 månader och är rätt nöjd, jag tror att jag kommer behålla den. Eftersom blödningarna hela tiden blir färre så hoppas jag att de ska avta ytterligare.

Satte du in spiralen under mens?

Har du haft ägglossning och mens efter du fått den?

Vad bra att blödningarna minskar.   
  • Anonym
    Eleonor01 skrev 2012-01-29 13:48:26 följande:
    Jag har ätit cerazette å haft pspruta tidigare å det innehåller samma hormoner. Med de andra två har jag mått super å varit blödningsfri. Minst hormon finns i staven därför tar det längre tid för kroppen att hitta rätt läge så att säga. Sen kommer piller å sist sprutan med mest hormoner i. Vad man ska tänka på e att om man e överviktig så varar inte staven lika länge som hos en b

Nej det finns minst hormon i hormonspiralen.

Det är inte riktigt samma gulkroppshormon i de olika medlen..... 
Svar på tråden Ni som haft/har p-stav eller hormonspiral!