• obelix

Hälp!! Mitt blonda hår börjar skifta i grönt av bad i poolen

Vi är på semester i thailand nu och det blir en massa bad i poolen med barnen, men nu börjar håret skifta i grönt är det någon som har tips på hur jag ska få bort det gröna och kan man hindra att det blir grönaktigt igen. förutom att skippa bada i poolen...

• Svar på tråden Hälp!! Mitt blonda hår börjar skifta i grönt av bad i poolen
  • Hanna Panna

Ketchup använde jag när mitt hår blev grönt! Använde helt enkelt det tills det gröna försvann. Tvättade med vanligt schampo efter varje ketchuptvätt.

• Milou86

ASKORBINSYRA!! Finns typ i kryddhyllan hemma eller vid bak-tillbehör (kanske inte finns i Thailand dock). Blir ibland grön när jag färgar håret askblont men så tvättar jag håret med askorbinsyra blandat med lite vatten och ALLT det gröna försvinner på en gång. Som magi!!

• Bell123

Silverschampo köper du his frissören. Kostar en slant men värt att ha hemma om man har ljusa slingor lr blonderat hår. Hjälper mot den gröna ton som klor eller järn I vatten man ge

• En struts

Alltså vilken färg tror ni man får om man har lite råttfärgat mellanblont? Det jag är ute efter att jag tror att jag blivit ordentligt råttfärgad för att vi har mycket järn i vattnet? Kan det stämma att man kan bli det om man är mellanblond från början?

• Wittra

fick jag med efter poolbad i jordanien, jag fick dock bara topparna gröna ( tack o lov hann inte doppa hela huvudet förrän jag märkte detta ) jag orkade inte bry mig. Tvättade håret mkt noga och lät det blekas i solen. Färgade om eländet när jag kom hem..

• obelix

Ketchup ska jag testa i kväll!

Vi har varit här 2 veckor och ska vara 9 så det kanske är bra att förebygga så man inte ser ut som ett riktigt träsk troll innan resan är slut....

Svärmor kommer ner om en vecka, då får hon ta med askorbinsyra...

Tack för tipsen!

• Magrat

För att förebygga, försök skölja håret med vatten som inte är klorerat innan du hoppar i poolen.
    Om håret är "mättat" av vanligt vatten tar det inte upp så mycket av klorvattnet och du kanske kan minska grönfärgningen nästa gång.

I'm not a Buffy-fan, I'm a Buffy-fanatic!
Svar på tråden Hälp!! Mitt blonda hår börjar skifta i grönt av bad i poolen