Lägenhetsbyte
Ansökte om lägenhetsbyte veckan före jul.Hur långt tid ska de behöva ta innan allt är klart?
Ansökte om lägenhetsbyte veckan före jul.Hur långt tid ska de behöva ta innan allt är klart?
Ansökte du hos din hyresvärd eller på nätet? Det kanske beror på var du bor, med tillgång på lägenheter menar jag.
Hos min hyresvärd ,vi ska byta lägenhet med en annan.
Undra om det inte tar nån månad innan de fattar beslutet. Sen byter man väl alltid vid månadskiftet.
aha. ja en del hyresvärdar arbetar kanske inte så fort när det gäller sånt. Vi bytte förra våren och det tog några veckor, nu har det ju varit massa helger med så de har väl varit lediga. De ska väl göra kreditupplysningar och skriva nya kontrakt o sånt. Hoppas det blir klart snart iallafall!
jag vet att man byter i månadsdkiftet,vi har önskat bytesdatum den 1/3,men man tycker man borde hört ngt.
Nej, de är inte alltid så snabba. Som våran hyresvärd säger: Vi prioriterar inte sånt.
Nu har de ju varit lediga också.
Men gud hur kan de säga ngt sånt.Enligt lag så har de rätt till 6-8 veckor,men om man ligger på så kan de ju skynda.
För vår del är de ju snart 6 veckor kvar till önskat bytesdag..
Vi fick beskedet att det skulle ta minst 8 veckor, men jag blev nog för tjatig då jag ringde och frågade hela tiden, så vi behövde bara vänta två veckor Men då bytte vi iofs mellan olika bostadsbolag och vårt gamla godkände och gjorde klart på en gång, så då var det ju motiverat att vår nya värd också skulle skynda på lite. men ring och tjata lite - det kan löna sig