• Enyana

Overall i större storlekar?

Min 8-åring har börjar säga att hon vill ha en vinteroverall istället för täckbyxor och jacka. Hon valde bort overall för några år sedan, men nu är det visst populärt igen.

Problemet är bara att jag inte hittar några vinteroveraller över stl 140...och hon är lång och behöver minst stl 146... Är det någon som vet om det finns märken som har vinteroveraller i större storlekar? De enda jag hittat är typ skoteroveraller, och jag tycker de blir klumpiga och tjocka...

Tar gärna emot tips!

• Svar på tråden Overall i större storlekar?
  • Dr Mupp

Gneis har större storlekar.

En mupp, är en mupp, är en mupp.
  • tessilus

eller så kanske du bara kan säga att hon är för stor och att det inte finns i hennes storlek? man kan säga nej till sina barn...

• La Lola
    tessilus skrev 2012-01-30 04:46:49 följande:
    eller så kanske du bara kan säga att hon är för stor och att det inte finns i hennes storlek? man kan säga nej till sina barn...
    Fast vid 8 år är man ju inte för stor för overall.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Enyana
    tessilus skrev 2012-01-30 04:46:49 följande:
    Skulle jag kunna göra om det behövdes...men jag tycker inte att hon är för stor för overall... Däremot kan jag nog tycka att du svarade på lite fel fråga...

Tack ni andra för svaren!
  • tessilus
    Enyana skrev 2012-01-30 08:30:20 följande:
    Skulle jag kunna göra om det behövdes...men jag tycker inte att hon är för stor för overall... Däremot kan jag nog tycka att du svarade på lite fel fråga...

Tack ni andra för svaren!
    om du inte lyckas hitta overall till henne i en vanlig affär så är hon ju för stor!
  • zika

Didriksons har en modell som går upp till stl 170

Kan ju också vara så att barnen är ovanligt långa och behöver overall. själv har jag en 5åring som är 130cm och har denna vinter en Gneis i stl 134 (största stl är 140) och en Didrikson i stl 140 

Anja 2004 Olle 2006. Älskade underbara!
Svar på tråden Overall i större storlekar?