Flytta in i pojkväns hus, måste jag köpa mig in?
Jag och min pojkvän funderar på om jag ska flytta in till honom, han äger ensam ett hus. Han har ett lån på huset och han har lagt ut pengar på att renovera själv lite halvdant, som kök, vardagsrum mm. Lånet är på några hundratusen, jag har inte koll på exakt hur mycket det rör sig om.
Vi funderar iaf på att jag ska flytta in hos honom.Och han vill att jag ska köpa mig in i huset, betala hälften av vad han gav för huset plus för renovering. Men jag känner mig tveksam. Jag är arbetslös och lever på a-kassa. Har ingen lust att skaffa mig en stor skuld just nu eller inom en snar framtid.. Jag kommer få barn nu om några dagar.
Jag vet inte om det är så man brukar göra? Jag tvekar eftersom jag har dålig ekonomi, men då säger han att jag ska ta lån när jag har fast jobb igen. Och fram tills dess betala lite hyra.
Men vi har andra planer också och det är att flytta till ett annat ställe och sälja hans hus. Men det är väl något år bort vi tänkt flytta då kanske.
Hoppas det inte låter för rörigt nu. Men jag undrar om man brukar köpa sig in för att bo tillsammans med någon.
Och hur mycket skulle jag ha rätt till om det tog slut? Det är väldigt bra mellan oss dock. Jag har hört att om man är sambos skulle det ta 7 år innan jag har rätt till hälften.
Hjälp mig ni som vet eller har råd att komma med!