• Anonym (Svartsjuka jag !)

Nummer till tjejer i sambons mobil plus en lapp med ett namn och ett nummer..

Jag bor med min sambo sedan ett par år tillbaka och vårat gemensamma barn.
    Olyckliga omständigheter gjorde att vi gjorde slut under ca 1,5 månad och sedan blev tillsammans igen.

Jag vet att han under tiden vi hade vårt uppbrott, pratade med andra tjejer via dejtingsidor som han sedan fick kontakt med via sms och telefon.
    Vi har pratat lite smått om det och han har själv medgett att han pratade med en tjej i telefonen, vid 1 tillfälle.
    Det var allt sa han.

Ska tillägga att vi båda är väldigt svartsjuka utav oss, har alltid varit gentemot varandra.
    Vi tvivlar inte på kärleken men är väll osäkra i oss själva så pass mycket.

Jag har inga koder i min mobil, just för att jag vet att min sambo blir misstänksam och det vill jag inte.
    Känner han den minsta oron, vill jag att han ska kunna kolla min mobil, se att det inte finns något att hitta och sedan kunna släppa sin oro.
    Den här perioden när det var slut, var jobbig för oss båda.
    Vi har svartsjuka som spökar för fullt just nu. Jag vill reda upp allt !!

Iallafall.. Min sambo har låst sin mobil med kod. Antagligen för att jag inte ska kunna läsa sms och se telefonloggen. Det gör mig ännu mer misstänksam över att något har hänt. Ev fortlöper att ske.

Så inatt gjorde jag något så dumt som att kolla igenom hans mobil !!!!! Skäms
    Jag vet att han har kollat igenom min, flertalet gånger, så jag kände en liten befogenhet att få göra detta.
    Jag ville bara stilla min svartsjuka lite så vi kunde släppa allt och börja om på nytt !!

Jag hittade inga sms av intresse, men däremot några nummer i samtalsloggen.
    2 tjejer hitintills som han pratat med. Som jag VET att han inte känner sedan innan och som inte bor här där vi bor. Så jag kan ju bara gissa mig till att dom kommer ifrån datingsajten !! argh. Gör ont i mig bara jag tänker på det !!
    Jag vet att jag inte har med att göra vad han har gjort under tiden vi inte var tillsammans, men när han påstår att han enbart pratat med en tjej, vid ett tillfälle oc jag sedan ser telefonloggen som säger en helt annan sak, blir jag både arg, ledsen och så grymt jävla besviken.
    Svartsjukan kokar inom mig nu !!

Skulle packa upp en av hans väskor nyss när jag städade. Vad hittar jag där i ?
    Jo en lapp. Med ett kvinnonamn och ett mobilnummer !!!!!
    W t f !!!
    Kollade upp numren på datorn och det går till en tjej som bor bara ca 2 mil härifrån !
    Jag tror jag dör !!!

Jag ringde honom och frågade om lappen, men han säger sig inte veta vad det är för nummer eller till vem det är. Jag tror honom.
    Eller jag vill tro iaf.

Så nu, allt sm allt, så är det 3 tjejer jag vet att han har haft kontakt med.
    Eller 2 som fanns på hans mobil och sedan det 3e numret (tjejen som bor nära oss) men som inte fanns med i mobilen.

Jag vill så gärna att vi ska reda upp allt gammalt nu, blicka framåt och bara gå vidare.
    Ska jag konfrontera honom om numrena i mobilloggen ?

Den här tjejen har varit väldigt ettrig.
    Hon har ring 2 gånger utan att han svarade. 3e gången svarade han. Sen ringde hon dagen efter, han svarade inte först, men andra samtalet svarade han. Sen har hon ringt för 5 dagar sen, då svarade han inte och sen ringde hon för 3 dagar sen, då svarade han inte heller.
    Han har inte heller ringt upp henne.

För 2 dagar sen bestämde vi oss för att försöka igen.
    Det finns inga "tecken" på att han haft kontakt med henne efter vi blev tillsammans igen.

Men vilka är dom andra 2 tjejerna ?
    Det fann ju bara 1 från datingsidorna som han har haft kontakt med !!!
    Jag dör snart av svartsjuka..

Har jag rätt att ta upp det med honom ? han tycks ju inte vara ärlig..

• Svar på tråden Nummer till tjejer i sambons mobil plus en lapp med ett namn och ett nummer..
    No one... ?
  • Rakad Apa

Istället för att "reda upp allt gammalt", varför inte söka hjälp för svartsjukan??

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Anonym (Vänner)

Kan riktigt höra killen och Ross i Vänner skrika "WE WERE ON A BREAK!" Ge upp ts. ni var inte ihop då.

• Adamama

Var ni ihop då? Nej. Dvs lägg ner. Känns inte som en bra start att börja med konfrontation av vad som hänt eller inte när ni inte var ihop.

Rakad Apa skrev 2012-01-30 08:12:33 följande:

Istället för att "reda upp allt gammalt", varför inte söka hjälp för svartsjukan??

Vi har sagt att vi ska gå i parterapi för att föröska lösa upp allt..
    Hur kan man mer söka hjälp mot svartsjuka ?
    Vi har extrem svartsjuka båda två.. tyvärr ! :(
    Anonym (Vänner) skrev 2012-01-30 08:14:43 följande:
    Kan riktigt höra killen och Ross i Vänner skrika "WE WERE ON A BREAK!" Ge upp ts. ni var inte ihop då.
    Jag vet ! MEN nu är vi tillsammans igen och han ljuger ju för mig.. ?
    Han har dessutom kontrollerat min mobil för att se så jag inte gjorde något under "vårt break". Men som han själv har sagt så ansåg han att vi fortfarande var lite "halvt ihop".
    Hade jag gjort något så hade han inte tagit mig tillbaka... ^^
    Minnie7 skrev 2012-01-30 08:21:25 följande:
    Konfrontera honom och lägg det bakom er sedan förhoppningsvis.
    Jag vill bara prata om det, reda ut och sedan lägga allt bakom oss.
    Jag vill blicka framåt.
    Men om han inte är ärlig, hur ska jag kunna lita på honom i fortsättningen ?
    Adamama skrev 2012-01-30 08:25:35 följande:
    Var ni ihop då? Nej. Dvs lägg ner. Känns inte som en bra start att börja med konfrontation av vad som hänt eller inte när ni inte var ihop.
    Han har ju frågat ut mig om allt.. Varför ska jag inte få fråga ut honom ?
    Vi är extremt svartsjuka båda två..

Kanske bäst att jag bara glömmer det som varit. Låter hans lögner bero.. och satsar på oss på nytt !

Har iaf ringt upp de här tjejerna idag. 2 av dom är relativt unga, som oss.
    Jag mår illa..
  • Ruggugglan

Orkar du leva med någon som du inte kan lita på?

• The past is now

Gör slut för gott och sök terapi för er svartsjuka. Livet går vidare...ni kommer aldrig att kunna lita på varandra som det är nu.

• Adamama

Det är bättre att lära sig hantera sin svartsjuka och se den som just en sjuka. Att leva ut den genom konfrontationer, googlesökningar och mobilsökningar förvärrar den. Vill du leva ditt liv som svartsjuk och osäker?!

• Frontline
    litenlitenliten skrev 2012-01-30 08:36:55 följande:
    Orkar du leva med någon som du inte kan lita på?
    Precis min tanke...

Om jag hade varit i detta förhållande så skulle det ha varit över för länge sen.
    Varför leva ihop om man ska gå på helspänn varje dag...

Märkligt att män inte kan vara kompis med tjejer utan att man måste vara otrogen...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
Svar på tråden Nummer till tjejer i sambons mobil plus en lapp med ett namn och ett nummer..