Elektriskt hår! Jag blir galen!
Ja, men vad gör man åt det egentligen? Jag har långt hår som bara flyger runt i den torra vinterluften. Har testat hårolja, leave in balsam och silikondroppar med ganska dåliga resultat. Någon som har något bra tips?
Ja, men vad gör man åt det egentligen? Jag har långt hår som bara flyger runt i den torra vinterluften. Har testat hårolja, leave in balsam och silikondroppar med ganska dåliga resultat. Någon som har något bra tips?
Läggningsvätska kanske funkar. Det gör ju åtminstone att håret ligger still.
Det ska jag testa. Och så luktar det ju gott... Lite mormor sådär
Jag rekomenderar att inte ha kläder med syntet i, det gör håret ännu flygigare. Samt att höja luftfuktigheten hemma.
Hårvax!
Kläder utan syntet har jag oftast. Luftfuktighet? Jaha. Hur fixar man det? Luftfuktare ska ju vara den värsta bakteriehärden har jag hört...
Ingen som kan någon huskur?
Finns en produkt som heter Aqua shine från artego som är helt suverän för flygigt hår.
Det du bör se över är dina övriga hårprodukter, shampoo och balsam! Testa att byta! Tvätta inte håret så ofta heller (om du gör det) MAX 3 ggr i veckan är fullt tillräckligt .
Aqua shine, läggningsvätska och nya tvättprodukter blir det!
Pickeli; har du bra schampotips också?
Sluta med schampo, det är starkt uttorkande. Om du har möjlighet, låt håret bli rejält fett emellanåt, så att sebumet (fett från hårbotten) får en chans att komma ner längs hela hårstrået. Det är vårdande. Annars kan du ta en-två droppar av någon vegetabilisk olja (det lär du ha hemma till matlagningen) som du smörjer händerna med och sedan drar genom håret för att fördela ut oljan när du har tvättat det. Börja smått och öka om det behövs, tar du för mycket ser håret fett ut.
Du efterfrågade huskurer, gå in på nopoo.se så hittar du en hel del, även vad man kan tvätta håret med när man inte använder schampo.
Jag hade extremt statiskt hår förut, nu har jag inga problem alls trots långa och torra vintrar.