Hunden harklar sig och spyr
Min hund har varit hos mina föräldrar i helgen och vi hämtade honom igår. Allt var bra under kvällen, innan vi for hem, och han har varit som vanligt tidigare. I bilen hem började ha harkla sig och spydde. Han älskar bilen och är absolut inte den som blir åksjuk och han spyr verkligen aldrig! Han har alltid varit den där knäppisen som fått tag i, och tuggat i sig, allt från pinnar till sockor och skor
Jag var i alla fall uppe med honom större delen av natten och även ute på en kort promenad och han var sitt vanliga glada jag och han drack vatten innan vi gick ut. I morse när husse for på jobbet fick han därför lite mat. Men så spydde han igen för en halvtimme sedan, i sängen. Blir väl e1 1/2 timme efter att han åt ungefär.
Kanske har han lyckats fått i sig något som fastnat? Han smet en sväng igårkväll när vi var hos mina föräldrar och han skulle ut. Vi kollade och kände ner i svalget på honom men såg/kände igen konstigt. Det kanske är tidigt att börja oroa sig men det är inte likt honom att spy
Så avvakta eller åka in till veterinären?