• Maddetj87

Förskola/dagmamma mariefred?

Hej,
    Vi ska flytta till mariefred i maj och har ställt oss i kö till förskolan i marielund då vi kommer bo på samma gata, men det var fullt och vi fick en plats på hammarens förskola. Är det någon som känner till denna förskola? Finns det någon som har sina barn hos dagmamma?
    Vi bor i dag i tullinge och har varit extremt missnöjda på vår förskola och är rädda att hamn där igen. Jag känner inte till några förskolor eller dagmammor i mariefred. Någon som kan ge tips?

• Svar på tråden Förskola/dagmamma mariefred?
  • daphne

Hejsan, jag har ingen erfarenhet av förskolor i Mariefred men jag är intresserad eftersom vi funderar på att flytta till Mariefred med våra två barn.

Är det någon från Mariefred som vill kommentera de olika förskolorna som finns?

Jag är ju förskollärare själv så jag är lite intresserad även av arbetsmarknaden även om jag första tiden tänker pendla till mitt fantastiska jobb i Stockholm :)

Hoppas någon vill svara :)

• Maddetj87

Hej,

Kul att nån svarade även om du inte hade svar på frågan :)

När flyttar ni till Mariefred? Min son ska börja sin förskola om två veckor, har fått höra att den ska vara en av de bättre i Mariefred av en mamma, hoppas att det stämmer. Det är väldigt svårt att få plats, fick även höra att det är lika bra att ställa i kö för skola nu. Min son är bara 3 år, men det ökar verkligen med folk nu..

• daphne

Om allt går enligt planerna så flyttar vi till Mariefred i början av juli.
    Min dotter är 4 och sonen är 2.
    Kul att det flyttar in mycket folk :). Vart i Mariefred bor ni? Vi flyttar eventuellt till Slottsbrinken.

• Maddetj87

Okej va kul!

Om allt går enligt planerna kommer vi att flytta mitten på maj till marielundsviken. Vårt hus byggs just nu och hoppas de blir klart snart :)

Vart flyttar ni ifrån?

• daphne

Låter toppen ju! Det verkar bli super fint i Marielundsviken :)

Vi flyttar från Hägerstensåsen. Vart bor ni nu?

• daphne

såg ju nu att ni är från Tullinge :).
    Min mormor hade landställe där :)

• Maddetj87

Ja precis! Jaha :) ja det finns inte många sommarstugor kvar här nu :)

Kanske våra barn hamnar på samma förskola? Har ni ställt i kö? Vi hamnade på en förskola som ligger nära slottsbrinken.

• daphne

Nej där mormors stuga låg är det bostadsrätter eller hyreslägenheter. Den låg mitt emot en gammal kiosk.

Våra barn står i kö till Ängens förskola och Björnmossan :)

Svar på tråden Förskola/dagmamma mariefred?