• gracell

Rensa fisk i Norge?

Hejsan!

Vi är två unga tjejer som skulle vilja åka till Norge och rensa fisk. Är det någon som har erfarenhet av att rensa fisk i Norge? Bra/ dåliga erfarenheter mottages tacksamt. Har du tips på företag som vi kan ta kontakt med så bidra gärna med det :) 

Visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråd, så det fick bli här.

Tack på förhand!   

• Svar på tråden Rensa fisk i Norge?
  • gracell

Ja vi kan väl tänka oss något annat också men det är främst pengarna vi vill åt. Ha du några förslag?

• BuoBä

De jag vet som har rensat fisk har i och för sig haft en bra lön, men fabrikerna har legat så till att de varit tvungna att hyra bostad av arbetsgivaren och köpa mat i en liten, dyr butik. Så i slutändan kommer man inte hem med de fantasisummor vissa vill få det till. Dessutom är det ett slitigt jobb.

Ni kan lika gärna åka till en stad, söka jobb via ett bemanningsföretag (vanligt att jobba inom handel, restaurang, lager, kundtjänst och liknande) och bo lite för trångt i kollektiv. Om ni går in för att ta all övertid och alla extrapass ni kan, och samtidigt leva snålt kommer ni kunna spara undan en hel del.

Den här sajten har bra info, och länkar till bemanningsföretag och sajter där man hittar jobb:

www.cribsnorge.se/jobba-i-norge

• gracell

Vi gör ju detta för att tjäna pengar så att jobba hårt och mycket är något vi räknat med. Vet du vilka företag de jobbat för?  

• BuoBä
    gracell skrev 2012-01-30 12:28:46 följande:
    Vi gör ju detta för att tjäna pengar så att jobba hårt och mycket är något vi räknat med. Vet du vilka företag de jobbat för?  

Nej, tyvärr har jag inte koll på vilka företag det var, men det finns en lista här:

www.cribsnorge.se/rensa-fisk-i-norge

Svar på tråden Rensa fisk i Norge?