• Miss Vixen

    Hur tidigt kan man upptäcka utomkveds?

    Jag hade för ett antal år sedan utomkvedhavandeskap och detta upptäcktes i v 6 pga att jag hade sådana smärtor. Som tur var behövde jag inte ta bort någon äggledare. I juli i år fick jag missfall i v 4 så jag vet inte alls om det hade kunnat vara utomkveds. Nu är jag gravid igen och går in i v. 5 i morgon. Vet någon när man tidigast kan upptäcka utomkveds? Jag är livrädd att det ska bli tokigheter igen. Har mkt känningar på vänster sida, där ägget fastnade förra gången

  • Svar på tråden Hur tidigt kan man upptäcka utomkveds?
  • Dr to be

    Jag hade ett utomkvedes i maj-11 och förlorade höger äggledare. Blev gravid igen i juli. Fick komma på tidigt vul för att kolla upp var graviditeten satt sig denna gång- det konstaterades då att jag var i v.5+3 och att den satt i livmodern. Är i v.29+3 idag så från v.5+ bör man kunna avgöra om graviditeten sitter rätt.

    Lycka till!

  • Miss Vixen

    Ok, tack för hjälpen. Jag ska ringa nu i eftermiddag och boka tid för då borde jag få komma en dag nästa vecka. Ush är så nevös att det inte ska stå rätt till denna gången!

    Grattis till att det gick vägen för er! =)

  • Miss Vixen

    Ja jag fick göra ett vul och det såg jätte bra ut satt på rätt plats och ett litet hjärta som tickade! Går in i vecka 10 i morgon.

  • Ella Jade

    Oh, vad glad jag blir!! Grattis :D

    Är i vecka 4 nu efter utomkveds o bortop äl i november. Så väntar på UL om 3 veckor. Nervöst! Skall be om ett blodprov tidigare för att mäta HCG, så kanske jag slipper vänta tills UL.

    Får jag fråga om du kände ngn skillnad mellan ditt äl och denna gång?


    x nov-2011 / höger äl bortop.
Svar på tråden Hur tidigt kan man upptäcka utomkveds?