• Sephora

Sy en saccosäck

Någon här som har sytt en saccosäck modell större? Jag vill sy en (antar att det blir billigast så!)
    men vill veta vilket tyg som kan vara lämpligt att använda och vad för fyllning jag skall köpa! Och om någon har ett mönster att dela med sig av tar jag gärna del av det! :)

• Svar på tråden Sy en saccosäck
  • Khaleesi

Åtminstone tidigare så fanns det saccofyllning att köpa på exempelvis K-rauta och Jysk, tror jag det var.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Khaleesi

Googla på 'beanbag pattern' så får du upp massor!

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Havsjungfrun

Jag sydde två för något år sedan. Ett tips är att sy en innersäck så att man kan ta av fodralet och tvätta eller byta ut. Beställde styrolitkulor på Panduro som jag fyllde med. letade en massa på nätet men de var billigast och enklast tillslut. Jag köpte ett lite grövre tyg på IKEA till yttersäck och ett billigare bomullstyg till innersäckarna. Är väldigt nöjd med mina. Lycka till!

• fettofjant

jag sydde ihop en enkel kvadratisk bara, stretchigt innertyg i ca 100*150 cm, i med 150-200 liter eps-kulor, och sydde ett överdrag med dragkedja på ena kortsidan om man skulle behöva tvätta eller byta enkelt :)
    jag använde inget mönster, gick bara på känn..

"innerpåsen" och provsittning :)

fääärdig!

• Frontline
    fettofjant skrev 2012-02-08 14:32:38 följande:
    jag sydde ihop en enkel kvadratisk bara, stretchigt innertyg i ca 100*150 cm, i med 150-200 liter eps-kulor, och sydde ett överdrag med dragkedja på ena kortsidan om man skulle behöva tvätta eller byta enkelt :)

fääärdig!

Så mysig den såg ut, gör du sådan till försäljning också Tungan ute
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Adamama

Kolla stoff och stil. De har mönster för en billig peng på både klassiska "fat-boys" andra lite enklare rundare sttpölar och sittstolar. Vill man ha en fatboy-liknande variant är bävernylon det bästa materialet, säljs också på Stoff och stil.

♥ tvåbarnsmamma på god väg att bli trebarnsmamma ♥
  • Butterflie
    fettofjant skrev 2012-02-08 14:32:38 följande:

fääärdig!

Jätte fin =) Vad kostade allt som allt?
  • fettofjant
    Butterflie skrev 2013-10-15 17:51:58 följande:
    Jätte fin =) Vad kostade allt som allt?
    oj, innertyget va nått strechigt jag hade hemma bara, det färggranna yttertyget är från ikea, minns inte vad det kostade men 150kr kanske? då fick jag ut till en gardinkappa också :) och kulorna fick jag av svärföräldrarna för dom hade bara liggande hemma.. dragkedja, 50kr? :P så billigt blev det :)

du kan ju höra dej för om nån vill skänka gamla saccosäckar eller nått för jag har för mej eps-kulorna kostar en del, så blir det ju liite billigare iaf :) 
  • fettofjant
    Frontline skrev 2012-02-08 14:49:36 följande:
    Så mysig den såg ut, gör du sådan till försäljning också Tungan ute
    haha nej tyvärr, jag och symaskiner går inte ihop, körde sönder min.. får låna min mammas nu vid behov, yp ALDRIG :P

Svar på tråden Sy en saccosäck