• Anonym (Gravid?)

Mitt urin luktar starkt, gravid?

Hejsan jag är en tjej på 20 år.
    Jag har enorm barnlängan och jag och min pojkvän  har gjort så att vi bara gör så ser vi vad som händer, så att bli gravid är inget jag direkt går och tänker på.

Men nu har jag börjat känna att mitt urin luktar starkare än vanligt och jag har ömma bröst. Jag har googlat detta med att urin som luktar stark och de står på flera sidor att graviditet är en anledning som kan göra att urinet luktar. Stämmer detta ? Ni som varit gravida luktade erat kiss mycket ? 

• Svar på tråden Mitt urin luktar starkt, gravid?
  • IkeaKastrull

Mitt urin har luktat starkt när jag väntade mina två barn, är gravid igen och det luktar starkt igen...

Är mensen sen?

• Anonym (lala)

Hej. Ja, urinen kan ändra doft vid graviditet.
    Vid urinvägsinfektion luktar urinen också starkare. Det är inte nåt sånt du har fått?

• Anonym (Gravid?)
    IkeaKastrull skrev 2012-01-30 15:18:06 följande:
    Mitt urin har luktat starkt när jag väntade mina två barn, är gravid igen och det luktar starkt igen...

Är mensen sen?
    Min mens är inte sen ännu, den ska komma nu i veckan så jag ska vänta och se om den kommer annars får de bli att göra ett gravtest. :)
  • Anonym (Gravid?)
    Anonym (lala) skrev 2012-01-30 15:18:41 följande:
    Hej. Ja, urinen kan ändra doft vid graviditet.
    Vid urinvägsinfektion luktar urinen också starkare. Det är inte nåt sånt du har fått?
    Nej betvivlar på urinvägsinfektion då jag haft det någon gång tidigare och vet hur det känns.
    fick doften för ungefär två veckor sedan och sen dess har den suttit i... 
  • Cicek
    Anonym (Gravid?) skrev 2012-01-30 15:21:59 följande:
    Nej betvivlar på urinvägsinfektion då jag haft det någon gång tidigare och vet hur det känns.
    fick doften för ungefär två veckor sedan och sen dess har den suttit i... 
    Men då hände det ju innan ägglossningen, då kan det ju inte bero på en ev graviditet..? Eller?
  • Anonym

Kan ha urininfektion utan att känna symtom. Men ta ett gravtest.

• Selma1966

Urinen luktar starkt när man druckit för lite vätska också så läs inte in för mycket i en så liten sak. Använd de tester som finns istället. Själv har jag varit gravid två ggr, även om det slutade illa, men jag kände i gengäld ingen annorlunda doft på urinen någon av gångerna. Däremot luktar urinen ofta genomträngande när jag slarvat med att dricka.

• Anonym (Gravid?)
    Cicek skrev 2012-01-30 15:30:01 följande:
    Men då hände det ju innan ägglossningen, då kan det ju inte bero på en ev graviditet..

Cicek skrev 2012-01-30 15:30:01 följande:
    Men då hände det ju innan ägglossningen, då kan det ju inte bero på en ev graviditet..? Eller?
    nej det var några dagar efter ägglossning... eftersom jag ej har så lång menscykel!
  • Anonym (Gravid?)
    Selma1966 skrev 2012-01-30 15:33:24 följande:
    Urinen luktar starkt när man druckit för lite vätska också så läs inte in för mycket i en så liten sak. Använd de tester som finns istället. Själv har jag varit gravid två ggr, även om det slutade illa, men jag kände i gengäld ingen annorlunda doft på urinen någon av gångerna. Däremot luktar urinen ofta genomträngande när jag slarvat med att dricka.
    Jo precis, självklart tar jag inte ut något i för väg på det lilla symtomet. Men själv dricker jag ganska rikligt med vatten under dagarna..
  • Anonym

Om det kom någon dag efter ägglossningen är det nog inte ett graviditetssymptom men du kan ju självklart vara gravid i alla fall

• Anonym (Gravid?)
    Anonym skrev 2012-01-30 18:23:00 följande:
    Om det kom någon dag efter ägglossningen är det nog inte ett graviditetssymptom men du kan ju självklart vara gravid i alla fall
    Nej har också en känsla av att det ej är graviditetssymptom...
  • ElinJR

Åh! du har alltså precis samma sak som jag!
     fasst jag märkte det för typ 2-3 dagar sedan trodde först att det kanske va något med maten jag åt fast jag hadde inte ätigt något konstigt alls!
    är 8 dagar sen med menen idag och jag har beställt ett grav test som förhoppningsvis ska komma imorgon! 

Svar på tråden Mitt urin luktar starkt, gravid?