• Maho81

Hjälp! Ont i käkbenskanten, under örat.

Jag har i natt (riktigt ont! Har till och med haft svårt att sova) och idag haft ont i käkbenskanten, en liten bit under örat. Det gör även ont när jag trycket försiktigt där och jag börjar nu känna mig varm inuti huden vid käkbenet och upp framför örat. Någon som har varit med om liknande och i så fall, vad är det för något? Vad gör jag åt det?

• Svar på tråden Hjälp! Ont i käkbenskanten, under örat.
  • Maho81

När jag har gnisslat förut så har jag aldrig fått ont där, så har jag blivit öm/trött i musklerna framför öronen.. =/

• Strumpemamma

Jag tycker det låter som öroninflammation? Sådär har iallafall jag känt när jag haft det....

Hjälper det om du tar nåt antiinflammatoriskt? Voltaren eller Ipren lr liknande?

• Maho81

Muppig kroppen är... Jag hade mycket öroninflammationer som barn och så vitt jag vet så fick jag ruskigt ont i örat, men det kanske kan vara olika? Sitter det några körtlar där som kan ha blivit inflammerade?

• UntilTheDark

Låter som du gnisslat tänderna, då kan det bli så.

• Strumpemamma

Är inte säker, men jag tror inte att det sitter körtlar framför örat/på käkbenet.  Just värmekänsla brukar ju vara tecken på inflammation sådär i allmänhet.
    Prova att ta nåt antiinflammatoriskt. Inte Alvedon eller Panodil alltså.
    När jag haft öroninflammationer har jag blivit varm på käkbenet och ont som f*n om jag tryckte bakom örat och på käken. När det gått riktigt långt hade jag svårt att öppna käken.

• dimi

Jag hade ont där, och vaknade ofta på nätterna med tokkramp just under örat och käken. Det visade sig vara en visdomstand som tryckte på en nerv på något sätt när jag bet ihop på natten, och smärtan försvann helt när jag opererade ut tanden. Jag hade alltså aldrig tandvärk, utan ont precis vid käken, under örat och däromkring.

• Dr Mupp

Jag fick ont där, var käkledsinflamation. Fick inflamationsdämpande och smärtlindrande medicin. Tog nästan en vecka sen gick det över. Inflamationen berodde på att jag efter en tandutdragning hade börjat bita lite annorlunda.

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
Svar på tråden Hjälp! Ont i käkbenskanten, under örat.