• Anonym

Kan en snart 16-årig tjej byta tåg på Sthlm´s tågstation själv?

Min dotter skall åka från Göteborg upp till mig som bor i en norrländsk storstad. Men hon måste byta tåg i Sthlm. Jag vet inte riktigt hur centralstationen ser ut där. Har dock hört att det står tydligt var man skall någonstans. Skulle ni låta eran snart 16-åriga dotter åka upp själv eller skulle ni möta upp henne i Sthlm? Hon är väldigt redig och duktig förövrigt

• Svar på tråden Kan en snart 16-årig tjej byta tåg på Sthlm´s tågstation själv?
  • Anonym

Ja det tror jag absolut. När hon kommer av tåget går hon in i stora hallen, tittar på tavlan vilket spår hon ska gå till och går till det spåret.

Det är plättlätt!

• Madick

Nu är jag iofs uppvuxen i Sthlm och åkt själv både buss, tunnelbana och tåg från jag var mycket yngre än 16 år så för mig skulle det inte vara några problem.

Det är inga problem att hitta på Centralstationen heller, stora tydliga skyltar som på en flygplats massor med personal att fråga om det skulle behövas.

• Leone i Västerås

Ja absolut. Det klarar hon om hon är det minsta framåt
    Min dotter har åkt själv till Stockholm och vidare med tågbyten sedan hon var 12 år utan problem.

Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
  • Anonym (Linda)

Jag tror inte det är några problem att hon åker själv, så länge hon känner att hon själv klarar det. I stockholm är det många spår, men det står tydligt på skärmar vart man ska, och det finns alltid folk att fråga.

Se till att hon har gott om tid på bytet, så att hon inte måste stressa. Det misstaget har man själv gjort när man inte alls vet vart man ska, och bara haft några minuter på sig.

• Camillapunktslut

Bytte flyg själv på bromma när jag flög själv första gången när jag va 14. Så det borde hon absolut klara av

• Vuxenpoäng

Hon kan absolut byta själv, se till att hon har gott om tid bara så att hon inte blir stressad!

• Anonym

Absolut kan hon det om 14 åringar på rymmen kan ta sig tvärs över landet o byta tåg och buss borde din dotter lätt kunna byta tåg själv. Är hon osäker kan ni ju reka med eniros kart hjälp så hon inte virrar runt sig i sthlm

• cajsasmamma

jag tror att hon klara det galant! Bara hon inte stressar upp sig och följer skyltarna!

• Baryk

Jo det tror jag säkert hon klarar. Glad Om hon inte är extremt lättstressad eller så förstås... Jag åkte en hel del själv med tåg från det jag fyllde 15, och jullovet när jag var 16 åkte jag till mina kusiner i Värmland och var tvungen att byta i Sthlm, mitt i julrusningen! Gick hur bra som helst! Glad /Uppväxt i Norrland

Svar på tråden Kan en snart 16-årig tjej byta tåg på Sthlm´s tågstation själv?