• Kische

Men vad har hänt med H&M postorder?!

Servicen har ju förändrats avsevärt. Innan kunde man beställa varor och så skickades de samma eller nästa vecka - nu tar det minst en vecka innan de ens börjar packa grejerna och sen är statusen "bearbetas" i flera dagar innan de skickas.
    Dessutom verkar det ta längre tid för dem att få in varorna till lagret än innan då det sällan gick att beställa varor med längre leveranstid än ett par veckor, nu kan det ju ta månader innan restvarorna kommer in om ens någonsin.
    Man kan även lägga varor i varukorgen som sedan är slut när man kommer till kassan... men gör man om sökningen så har de inte tagits bort från produktlistan Obestämd
    Har dessutom två gånger senaste tre månaderna (!) varit med om att varor som jag betalat för tagit slut och sen har jag fått vänta ett par dagar på återbetalningen.
    Fler som ilsknat till på tidigare bra H&M?

• Svar på tråden Men vad har hänt med H&M postorder?!
  • SoStylish

Jag handlar inte från H&M så jätteofta, men jag har ändå märkt att det verkar fungera ganska dåligt. Senast försökte jag handla från Versace-kollektionen och då försvann det plagg hejvilt från varukorgen så när jag väl skulle betala så var över hälften av plaggen redan borta.

Och gången innan det så beställde jag ett par byxor via telefon. När jag inte hade fått dom efter tre veckor så loggade jag in på H&M för att kolla orderstatusen och ser att det inte ens finns någon order. Jag ringde kundtjänst och de kunde bara se att ordern var borttagen. Byxorna var självklart slut så dem fick jag aldrig!

• Mammio

ja jag bestämde mig i början av månaden att beställa en kofta i en färg som inte fanns i de vanliga butikerna.. reagerade på den långa leveranstiden.. tycker inte man ska behöva vänta 2 veckor på en kofta.. Skrikandes kommer inte beställa något på hm igen.. tar bara för lång tid...

• basio

Det brukar gå rätt trögt, och det har hänt mig flera gånger att jag har fått kläder i en annan storlek än den jag har beställt. På plastpåsen står rätt storlek, men plagget i påsen har inte den storleken. Nu senast hade jag beställt en tröja i 98/104 och fick en som var 110/116 vilket min dotter skulle ha drunknat i.

• Kische

Tråkigt att fler av dåliga erfarenheter... det funkade bra innan så hade varit intressant att höra någon åsikt från personalen där, de måste ju få in massor av klagomål om det är så att de plötsligt blivit sämre (min uppfattning).

• smulan1

Kan inte hålla med om att de har långa leveranser, hade mina varor 5 dar efter jag hade beställt.

• malmen

Jag har inga problem med långa leveranstider alls!! Beställer varje månad (har gjort i många år) nästan och får alltid det som finns i lager senast 4-5 arbetsdagar senare... har aldrig väntat mer än 1 vecka typ.

• Capt Janeway

Jag håller med!

Beställer jag från BonPrix eller Nellys kommer kläderna på ett par dagar.
    Beställer jag från HM kan det ta två veckor eller mer! 

• Kische

Ja Nelly och Bubbleroom är också jättesnabba. BonPrix har jag inte beställt från innan, kanske ska kolla om de har något fint där. Känns bara trist för man kan liksom inte helt klara sig utan H&M (vadå i-landsproblem?!).

• HankyPanky
    basio skrev 2012-01-30 18:08:52 följande:
    Det brukar gå rätt trögt, och det har hänt mig flera gånger att jag har fått kläder i en annan storlek än den jag har beställt. På plastpåsen står rätt storlek, men plagget i påsen har inte den storleken. Nu senast hade jag beställt en tröja i 98/104 och fick en som var 110/116 vilket min dotter skulle ha drunknat i.
    Låter som plockfel.
    Personen som plockar till varorna på lagret har en lista med etiketter den går efter för att hitta rätt vara.
    Möjligt att den tagit fel vara och satt plocketiketten på, då står det rätt på etiketten men varan är fel. Lätt hänt när det ligger flera varor på samma hylla. Jotex, Ellos, LaRedoute och Josefssons har det systemet iallafall, men gissar att H&M gör ungefär liksdant.

Har jobbat inom postorder i många år så jag vet hur lätt det är att göra fel.
    Jäkla vad grejer man fick springa ut på lagret och byta när man stod och packade =)
Svar på tråden Men vad har hänt med H&M postorder?!