• Anonym (inget  umgänge)

När domen inte följs - vad gör soc ?

umgänget uteblev, jag fick inte träffa mitt barn,  och jag ska ringa till socialen....

vad gör de när när man inte följer en dom om umgänge,  helt utan skäl?

• Svar på tråden När domen inte följs - vad gör soc ?
  • h8him

Varför uteblev umgänget? Var inte barnet på dagis när du skulle hämta?

barnet går i skolan en bra bot bort, och den andra ålagd  enligt domen att sköta umgängesresorna.

• h8him
    Anonym (inget umgänge) skrev 2012-01-30 18:52:17 följande:
    barnet går i skolan en bra bot bort, och den andra ålagd  enligt domen att sköta umgängesresorna.
    Okej, då förstår jag. Har du polisanmält?
    h8him skrev 2012-01-30 18:52:59 följande:
    Okej, då förstår jag. Har du polisanmält?

kan man det??

för vad?

jag trodde soc sköter allt om man ringer till dem    
  • h8him
    Anonym (inget umgänge) skrev 2012-01-30 18:59:02 följande:
    kan man det??

för vad?

jag trodde soc sköter allt om man ringer till dem    
    Du borde kunna anmäla henne för egenmäktighet med barn eftersom barnet/barnen inte fick umgänge med dig, som de har rätt till enligt den dom ni har.
  • Anonym

Polisen gör inget åt sånt utan att fått uppdrag av tr

• h8him
    Anonym skrev 2012-01-30 19:08:17 följande:
    Polisen gör inget åt sånt utan att fått uppdrag av tr
    Vad menar du nu? Egenmäktighet är ett brott som man kan straffbeläggas för.
    h8him skrev 2012-01-30 19:11:05 följande:
    Vad menar du nu? Egenmäktighet är ett brott som man kan straffbeläggas för.

är detta egenmäktighet?

det är alltså straffbart att inte ge umgänge eller vad menar du?   
  • Anonym

Jo men polisen gör ändå inget om ingen domare säger åt dem att hämta barnet. Straffbart ja visst men det är i det verkliga livet inte kännbart för brottslingen, när det upprepas eller om det handlar om kidnappning blir det kännbart direkt för då rycker vårdnaden men annars så blir inte påföljden merr en uppmaning att lämna ut barnet. Jag vet att du kan din sak h8him men detta vet jag med för 2 av mina vänner sitter där nu en i ts sits och polis gör inget och en vars barn kidnappades och vårdnaden rök direkt så ts gör en polisanmälan för saken skull, den blir nedlagd i bristade bevis sen ringer du soc och fr och kräver att de kollar upp barnet.

Anonym skrev 2012-01-30 19:32:10 följande:
    Jo men polisen gör ändå inget om ingen domare säger åt dem att hämta barnet. Straffbart ja visst men det är i det verkliga livet inte kännbart för brottslingen, när det upprepas eller om det handlar om kidnappning blir det kännbart direkt för då rycker vårdnaden men annars så blir inte påföljden merr en uppmaning att lämna ut barnet. Jag vet att du kan din sak h8him men detta vet jag med för 2 av mina vänner sitter där nu en i ts sits och polis gör inget och en vars barn kidnappades och vårdnaden rök direkt så ts gör en polisanmälan för saken skull, den blir nedlagd i bristade bevis sen ringer du soc och fr och kräver att de kollar upp barnet.
    ska absolut ringa soc i morgon..  har mer att berätta för soc skolan har ju kommit med oroväckande information dessutom om barnet som gått vidare till skolledningen.. 

men det kan väl inte bra bra för föräldern om jag ringer och polisanmäler detta varje gång det händer... ?

Svar på tråden När domen inte följs - vad gör soc ?