• Gryndrömmen

    sushi - tips på fyllningar

    På söndag ska vi göra egen sushi, vi brukar bara göra det vanliga.. vill gärna ha tips på vad ni brukar ha i era rullar? =)


    ♥ drömmen om ett gryn ♥ 101211 ♥
  • Svar på tråden sushi - tips på fyllningar
  • Min egen

    Sparris stekt i smör och vitlök
    färskost (gärna med rostad lök i rullarna)
    chilimayo

    Allt detta menar jag i rullar. Vi testade med banan. Hälften tyckte om det, jag delade inte den uppfattningen.

    Personligen tycker jag bäst om att göra egna rullar. Dom är roligare att göra eftersom man verkligen kan använda fantasin.
    Lycka till!

  • Min egen

    Först gör jag vanlig mayo, vispar lite mer än vanligt. sen blandar jag i färsk chili eller chilipasta, beror på vad jag har hemma.

  • Madbe

    Hemma gjord sushi är verkligen toppen. Men man fastnar lätt och gör samma fyllning som man vet funkar varje gång. Jag brukar ha lite nätmelon i. Tycker det för höjde smaken :)


  • Min egen

    Ett tips är väl att göra vanliga nigiris (riskuddarna med fiskfile på) och sen använder du din fantasi i rullarna. Jag jobbade på ett ställe som hade färskost, nån ört och rostbiff i. Dom var väldigt populära.

  • Thursday

    Gör rullar och slå sen in dem i parmaskinka, grymt gott.


    I reject your reality and substitute my own.
  • annca

    Mango! Passar jättebra med sushiriset.


    ~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Thursday

    Men du måste testa rostad lök, så sjukt gott! Gärna tillsammans med chilimayon tror jag, en av mina favoritrullar på ett toppenställe har en rulle med rostad lök och lite sting, galet god.


    I reject your reality and substitute my own.
Svar på tråden sushi - tips på fyllningar