• hundhår

Ögonoperation betald av landstinget?

Hej! Min väninna har svår astigmatism vilket gör att linser och glasögon inte fungerar, hon ser jättedåligt och har kraftig huvudvärk jämt som kommer från de spända musklerna runt ögonen så hon vill göra en laseroperation men har inte råd själv pga långvarig sjukskrivning. Finns det ingen möjlighet till att få den betald av landstinget? Någon som har erfarenhet av detta? Jag opererade själv mina ögon för 4 år sedan och det var det bästa jag gjort.  Skriv gärna var i landet ni i så fall fått hjälp. Tack på förhand. Mvh Ulrika Glad

• Svar på tråden Ögonoperation betald av landstinget?
  • MHM

Min man har ett annat fel, något som gör att glasögon och vanliga linser inte fungerar. Nu har han fått hårda linser gratis och vill han göra en ögonoperation så får han även det gratis. Sthlm bor vi i.

• NinanaMama

puffar gammal tråd. 
    Men fick din väninna något svar av eventuell förfrågan av landstinget? Min mamma lider av otroligt dålig syn som bara blir sämre, linser funkar inte här heller. Hon har kollat in operation tidigare med ville inte lägga pengarna där då de ansåg att risken va för stor att synen skulle gå tillbaka till det sämre.

Svar på tråden Ögonoperation betald av landstinget?