Hjälp! Känner mig som en alien på gymmet
Tja,
jag är en 28 årig tjej som fått för mig att jag ska börja med en sundare livsstil. Jag är inte överviktig utan vill börja träna för att bli piggare och kanske lite "fastare", Jag har även dragit ner en hel del på rökningen och klarar mig nu på två cigg om dagen, vilket jag är väldigt stolt över eftersom jag trodde det skulle vara bra mycket svårare än att börja träna. Jag har ALDRIG tränat på gym tidigare och har nu skaffat ett ganska dyrt gymkort på en av de stora kedjorna, jag valde den här eftersom de erbjöd en del träningsvägledning och det behövde jag ju verkligen.
Så idag träffade jag en personlig tränare som skulle gå igenom en del saker med mig och visa hur jag skulle börja träna. Jag fick göra en del tester och jag SÖG verkligen! Jag klarade knappt nånting! Jag har undvikit gym eftersom jag känner mig sjukt vilsen och inte vet hur man ska använda alla apparater där. Dagens övningar gjorde knappast saken bättre och nu vet jag inte hur jag ska fortsätta men jag vill verkligen. Nån som varit i samma situation och kan berätta lite om hur ni kom igång? Jag har inte skämt såhär mycket på ett decennium typ... Självkänslan är helt i botten... Känns bara som jag inte kommer orka nånting och hur ska man då komma i form?