• JonnyLover

Fler som har bakåtlutad livmoder??

Hej fick veta på mitt första ultraljud i v 12 (det var i november 2011) att jag har en bakåtlutad livmoder.. Är nu i v 24,jag har knappt någon gravidmage alls..har sett lika dan ut sen i v 17..ska göra första SF måttet nästa vecka.. Jag undrar om det finns fler som har bakåtlutad livmoder,å om ni fått någon gravid mage?? Kan det vara så att det beror på min bakåtlutade livmoder att magen inte vuxit??

• Svar på tråden Fler som har bakåtlutad livmoder??
  • Margarit

Jag har bakåtlutad livmoder. Under första graviditeten började magen synas lite i v22 nånstans och förblev ganska liten trots att jag fick en 4,5 kg tung gosse.

Denna andra gång syntes magen ordentligt ännu senare. Är i v 29 nu och magen är tydlig, men liten. Ett stort barn på gång även denna gång. :)

• Mercurialis

Jag har en bakåtlutad livmoder, har jag fått höra. Första gången jag var gravid började det synas omkring vecka 17-18, andra gången betydligt tidigare. Min gravidmage har inte varit direkt liten, trots att båda barnen varit små för tiden, när de tittat ut.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • JonnyLover
    Margarit skrev 2012-01-31 05:58:39 följande:
    Jag har bakåtlutad livmoder. Under första graviditeten började magen synas lite i v22 nånstans och förblev ganska liten trots att jag fick en 4,5 kg tung gosse.

Denna andra gång syntes magen ordentligt ännu senare. Är i v 29 nu och magen är tydlig, men liten. Ett stort barn på gång även denna gång. :)

Skönt att höra det,har oroat mej ganska mycket för att magen inte förändrats någonting..Kom å tänka på det nu som först att det kanske kan ha med det att göra,eftersom livmodern faktist lutar bakåt,så syns det inte lika mycket som på dom som har normal eller framåtlutad..

Vad roligt att du väntar ett till barn :)   
  • JonnyLover
    Mercurialis skrev 2012-01-31 06:05:41 följande:
    Jag har en bakåtlutad livmoder, har jag fått höra. Första gången jag var gravid började det synas omkring vecka 17-18, andra gången betydligt tidigare. Min gravidmage har inte varit direkt liten, trots att båda barnen varit små för tiden, när de tittat ut.

Jag vill verkligen ha den där gravidmagen som dom flesta andra gravida har..min syster hade 4 gånger så stor mage som jag,när hon var i v 23.. ingen ser på mej att jag e gravid,bara som som vet om det säger att det syns lite..
  • Margarit

Japp, inget att oroa sig för. Jag var lite nojjig i denna graviditet när jag speglade mig i v 19 nånstan och det verkligen inte syntes nånting. Magen var helt platt. Man har ju hört att det ska synas tidigare när man väntar andra.

Men en välmående liten har jag därinne enligt UL, och nu syns ju magen sen några veckor.

Inget att ora sig för, det kommer!

• Margarit

Du kanske har starka magmuskler också? Det ska ju påverka har jag hört.

Jag har nog inte det, men däremot är jag väldigt lång (181 cm) och läkaren förklarade att livmodern har stor bplats att växa uppåt liksom så det syns senare.

• catwinter

Jag har lite bakåtlutad livmoder, och var lång, smärt och muskulös pga mitt fysiskt tunga jobb när jag blev gravid med min dotter. Jag ville så gärna att det skulle synas och gick och putade med magen så gott jag kunde men det syntes inte ordentligt förrän i 8:e månaden, haha. Och vid det laget var det vinter och täckjackan dolde det. Fan. :P

Men för att se det från det positiva sidan så slapp jag få bristningar på magen, jag fick bara några stycken undertill på brösten och på låren.

• Lindha B

Hur vet man om man har det?
    Jag är i v 23 och har en liten liten kula (de som inte känner mig väl, undrar var bebisen är)...

• Margarit
    Lindha B skrev 2012-03-04 17:45:16 följande:
    Hur vet man om man har det?
    Jag är i v 23 och har en liten liten kula (de som inte känner mig väl, undrar var bebisen är)...
    Gynekologen talade om det för mig en gång under en undersökning. Det är inget man kan veta själv. :)
  • JonnyLover

Jag e i v 34 nu..magen e fortfarande jätte liten,folk tror inte på mej när jag säger att jag e i v 34..
    Så vet inte om jag kanske har extremt bakåtlutad livmoder.. jag fick veta på mitt första ul att livmodern e bakåtlutad,då fostret var jätte svårt att hitta först,hon var tvungen att trycka in den där grejen en bra bit i magen för kunna se fostret..

• m1nn13

Jag har bakåtlutad livmoder OCH har alltid haft stora gravidmagar som synts tidigt så det är nog individuellt hur man ser ut. Generellt så blir man inte så stor med första barnen medan magmusklerna fortfarande är intakta så att säga. Mina magmuskler har delat sig varje graviditet (tredjegångsgravid nu) och kanske blir magen större då!

Jag är gravid i v 32 nu. Redan för en månad sen undrade folk på jobbet (elaka jäklar) om det "snart var dax".

• Gäst Tess
    Mercurialis skrev 2012-01-31 06:05:41 följande:
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.

är v 13 o lite mullig verken syns eller känns nått vet att jag är bakåtlutad och bara suktar att tiden kunde gå lite snabbare nu
Svar på tråden Fler som har bakåtlutad livmoder??