Sprutte skrev 2012-01-31 13:51:03 följande:
Hej!
Har två dvärgpudlar, varav den ena var extremt tunn som valp. Åt inte mycket mat alls, var ganska ointresserad av att äta.
Köpte min andra pudelvalp som åt färskfodret Klass hos uppfödaren, den hunden var rund och go som en valp brukar vara. På så vis fick jag upp ögonen för färskfoder.
Valde dock ett annat märke som jag tyckte verkade bättre då det inte fanns spannmål i det. Kan säga att hela matsituationen förändrades till det bättre, den magra hunden som nu är 1,5 år äter mer än gärna sin mat. Han har lagt på sig och mår mycket bättre än förut och pälsen har blivit jättefin!
Maten heter vom og hundemat och säljs frusen (maten är rå) googla och se var din närmsta återförsäljare finns. Lycka till!
Min valp åt också det hos uppfödaren men hon åt tyvärr ännu sämre av det.
i början åt hon inget alls när jag ställde fram det, men fortsatte med vommet ett bra tag till eftersom att
det kunde bero på att hon just flyttat och så men det blev inte bättre så var tvungen att byta till annat som hon iaf äter lite av :/
önskar hon kunde äta det eftersom att det är bland det bästa dom kan äta men det funkar tyvärr inte :/
UlleGull41 skrev 2012-01-31 13:36:25 följande:
Tror du kan få bättre svar på vovve. net, men jag var inne på google på normalvikt på en toypudel och den ligger ju på ca 3-3,5 kg. Har ingen Toypudel själv men min vännina har en blandras som har Toy i sig och han är också jätte liten. Men jag kan nog inte ge dig bättre svar. Så ställ din fråga på vovve, där är de ju bara hundfolk. Lycka till!
på en vuxen toy ska vikten ligga runt 3kg, det vet jag.. nu är ju hon valp så hon kan ju komma ikapp men hon har bara gått upp 400g på 4 månader så det är ju extremt lite.
har frågat om råd på andra ställen också, men man vet aldrig om någon har några bra råd här med :)