• Anonym (hjälp!)

Hjälp mitt barn är alltid sjukt!

Hej. Min son är drygt två år gammal, han är en pigg och glad kille trots många förkylningar magsjuka mm.
    Grejen är att när han var runt sex månader så gjordes en utredning i fall han var allergisk eller hade astma men efter ett par månader konstaterades att så inte var fallet (detta var under vintertid) när våren och värmen började komma så blev han mycket bättre och så förblev det tills han började förskolan. Nu har han gått hos en dagmamma i nästan ett år och under den här tiden har han varit sjuk MINST någon dag varannan vecka. Så fort han är hemma så blir han bättre men efter någon dag hos dagmamman så är det samma visa igen, han hostar och rosslar i bröstet han hostar ibland så han kräks. Jag har naturligtvis tagit kontakt med läkare när det varit som värst, men de säger bara att små barn är sjuka ofta. Men är det verkligen normalt att vara sjuk såhär ofta? jag börjar överväga att ha honom hemma i stället för det känns så hemskt att han alltid ska behöva vara sjuk. Finns det något man kan göra? eller är det bara att hoppas på att det blir bättre med tiden...

MVH/ Oroliga mamman

Svar på tråden Hjälp mitt barn är alltid sjukt!