• Anonym ("Alltid Sjuk")

Är det bara jag som Alltid blir sjuk strax innan ägglossning....

Jag blir alltså alltid förkyld, känner mig febrig (utan feber) ibland halsont, alltid tät näsa, huvudvärk etc strax innan ägglossning & ända fram till mens, känner mig skapligt frisk några dagar för att sedan börja om lagom till ägglossning igen =(

SÅ ska det väl inte vara iaf ?

Känns ju som att jag aldrig får vara frisk ordentligt.

Är 30,5 år.

• Svar på tråden Är det bara jag som Alltid blir sjuk strax innan ägglossning....
  • Anonym ("Alltid Sjuk")

knuffar upp

• Anonym (Lisa)

Jag har exakt samma sak men inte vid ägglossning, mina problem börjar 3-4 dagar innan mens. Blir alltid "febrig" och det känns som att jag ska bli jättesjuk.

Så konstigt.

• Anonym ("Alltid Sjuk")
    Anonym (Lisa) skrev 2012-01-31 19:47:42 följande:
    Jag har exakt samma sak men inte vid ägglossning, mina problem börjar 3-4 dagar innan mens. Blir alltid "febrig" och det känns som att jag ska bli jättesjuk.

Så konstigt.
    Konstigt, jag kan inte minnas att jag har haft så här flera år heller utan senaste året eller så (om jag inte missminner mig)
  • Anonym (yes)

Första gången jag fick så var efter att sonen föddes och får det bara när jag inte äter p-piller, kanske av förklarliga själ ;D Nu har jag preventivmedel så nu har jag ju ingen ägglossning och mår därför inte dåligt heller. 

• Anonym ("Alltid Sjuk")
    Anonym (yes) skrev 2012-01-31 20:30:19 följande:
    Första gången jag fick så var efter att sonen föddes och får det bara när jag inte äter p-piller, kanske av förklarliga själ ;D Nu har jag preventivmedel så nu har jag ju ingen ägglossning och mår därför inte dåligt heller. 
    Kan det bero på pms alltså? Blir man "förkyld" av det?
  • Anonym (yes)

Förkyld vet jag väl inte om man blir, men det sker ju en förändring i kroppen i och med ägglossning och vissa känner av det och andra inte. Jag har ätit p-piller sen jag var 14 år eller så fram till att jag var 21 då första barnet föddes, åt inga till dess att andra barnet föddes och minns inte om jag kände av ägglossningen efter första barnet men efter andra så gjorde jag det. Efter sonen har jag ätit p-piller och har ju då ingen ägglossning och därför inga "ägglossningssymptom" heller.

Men så är det väl så också, ju äldre man blir desto sämre klarar man feber och förkylningar så inte så konstigt om man helt plötsligt känner av ägglossningen då, om jag inte minns fel, får förhöjd kroppstemperatur och därav kan känna sig lite febrig etc. 

• Anonym

Jag brukar alltid må dåligt mellan ägglossning och mens. Var tredje eller fjärde månad blir jag riktigt sjuk.

• Anonym

Jag är också sådan. Kan lägga till dålig mage och illamående till de övriga symptomen. Har samma problematik både vid ägglossning (som numera dessutom är väldigt smärtsam) samt innan mens. Ganska många dagar per månad med sjukdomskänsla således. 

Har fått detta de senaste fem åren. Innan dess hade jag överhuvudtaget inga problem vare sig vid ägglossning eller innan mens. 

Svar på tråden Är det bara jag som Alltid blir sjuk strax innan ägglossning....