• Anonym (K)

Vad är detta, hål i huden i ansiktet?

Jag har fått sånna konstiga "utslag" (vet inte vad jag ska kalla dem) i ansiktet.

På ena kinden har jag fått typ små hål i huden. Som en liten por fast den är tom, det finns lixom inget att klämma ut eller inget där i. Det är bara som ett litet hål i huden och jag upplever att "utgångshålet" är lite mindre än själva hålet och det är heller inte helt rundt. Har fått typ 3-4 st en ensam och resten på samma ställe typ. De ser inte alls ut som typ tomma porer på näsan. Låter säkert sjukt när jag förklarar men dom är också lite konstiga dock inte djupa alls...

Är det någon som vet vad detta kan vara?

• Svar på tråden Vad är detta, hål i huden i ansiktet?
  • gravid

Kan du inte lägga upp en bild på det?
    Svårt att hjälpa annars..

• Anonym
    Anonym skrev 2012-01-31 19:24:21 följande:

Såhär?
  • Anonym (K)

Njae det är endå inte riktigt så... Sådana där har jag ju på näsan typ men det är inte så jag menar... De syns mer tydligt! Fasen de e så svårt att förklara kan försöka ta en bild men det blir nog svårt...

• Anonym (K)

Det gick visst att ta en bild. Dock ser den inte så fräsch ut på nära håll..
    Den röda längst ner till höger är den värsta och den är väldigt tydlig, den andra röda syns lite grann.
    Sen är dett massa "kratrar" som ser asläskiga ut!

• Anonym (K)

Ingen som vet va de kan vara för nått...? Gråter

• MammaTillMaja

Det är helt enkelt porer som är förstorade, prova peela hemma eller gå till en salong som är inriktade på huden och få den kemiskt peelad för att minska dem om du vantrivs med dem. Kan även vara ärr efter acne.

• Anonym (K)

Ok.... konstigt att dom dök upp så på samma ställe alla på en gång. Har aldrig haft det innan och har det bara på ena sidan... Går dom inte bort av sig själva?

• MammaTillMaja
    Anonym (K) skrev 2012-02-01 20:16:14 följande:
    Ok.... konstigt att dom dök upp så på samma ställe alla på en gång. Har aldrig haft det innan och har det bara på ena sidan... Går dom inte bort av sig själva?
    Förstorade porer försvinner oftast inte av sig själv, visst kan huden dra ihop sig litegrann men det kommer alltid vara ett hål där.
  • Millapillas

Har du hittat något svar på vad det kan röra sig om? Har nämligen exakt samma problem. Började för några veckor sedan, och nu har jag flera stora "hål" i ansiktet. Har också fått hudbristningar på kroppen. Kanske har något samband. Hormonellt? Väldigt jobbigt är det iaf. Särskilt när man inte vet orsaken till det :(

• Anonym (poren)
    MammaTillMaja skrev 2012-01-31 21:28:05 följande:
    Det är helt enkelt porer som är förstorade, prova peela hemma eller gå till en salong som är inriktade på huden och få den kemiskt peelad för att minska dem om du vantrivs med dem. Kan även vara ärr efter acne.
    Kan man faktiskt minska porernas storlek genom kemisk peeling? Jag har lika stora porer som på ts bild men har bara tagit för givet att jag måste leva med det.
  • Anonym (K)

Jag har den fortfarande kvar men tänker inte så mkt på dem. Den övre är inte röd längre och mest som en lite grop och den undre är väl mest synlig. Det är som en liten hudficka, jag tror faktiskt jag fått det från när jag klämt pormaskar.

Svar på tråden Vad är detta, hål i huden i ansiktet?