• FiffiF

Berätta på jobbet i v. 22?????

Hej, jag är i en riktigt jobbig jobbsituation, är gravid i v. 20 och har 2 veckor kvar tills min provanställnng går ut.
    Har inte berättat för min chef eller för någon på jobbet att jag är gravid.

Men eftersom det är tredje barnet så börjar jag få en liten mage, är annars ganska smal... och idag var det faktiskt en som frågade om jag var gravid. Men eftersom att jag inte berättat för min chef så ville jag inte att hon skulle få veta så jag sa nej.

Hur skulle ni göra??? vänta ut dom här 2 veckorna innan ni berättade eller ska jag berätta innan eftersom att det kanske börjat spekuleras??
    Min chef har sagt tidigare att hon är nöjda med att hon anställde mig, kanske jag borde lita på det och berätta innan provanställningen går ut( det kanske är mer ärligt?!) 

Jag har världens panik över detta, eftersom graviditeten inte var planerad och jag sååå gärna vill få fast anställning....        

• Svar på tråden Berätta på jobbet i v. 22?????
  • So

Att du är gravid, visst påverkar det din arbetsgivare, men det är ändå faktiskt din personliga ensak, och om du inte vill berätta det nu så gör inte det. Om du är en bra anställd enligt henne och får fast så vill hon ju att du ska vara kvar helt enkelt, allt kan ju hända alla hela tiden, sjukdom, barn osv... det kan man inte förutse alltid. Om det inte hade varit för den här anställningen, skulle du ha berättat vid den här tiden ( antal veckor gravid) då för din chef? Hur gjorde du med dina tidigare barn? 

• principessan

Har man inte 2 veckors uppsägningstid som arbetsgivare!? Isf är du väl tillsvidareanställd nu om det bara är 2 veckor kvar?

• MariaOchNiklas

Det borde inte påverka din arbetssituation. Annars så får du anmäla det till diskrimineringsombudsmannen. Det sa de till mig på mitt jobb när jag berättade att jag va gravid utan att veta om jag fick fortsätta. Annars är det en dålig arbetsgivare. Lycka till och hoppas på att du får positiv respons från din chef!!!!

• FiffiF

Berättade för chefen idag... och hon var jätteschysst.
    Inga problem alls, och hon sa att hon absolut ville att jag skulle komma tillbaka efter mammaledighet.
    och hon uppskattade att jag inte väntat med att berätta, för dom måste sätta igång med rekryteringsprocessen ganska snart.

Så det känns som en sten från axlarna fallit...     :)  

Svar på tråden Berätta på jobbet i v. 22?????