• pollyankan

Välling!

Vad ger ni era 1 åringar för välling på kvällen?

Jag ger Nestlé God Natt välling, men funderar på att byta...... 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-31 21:36
    Tänkte kanske byta till fullkorn för att den kanske mättar bättre.
    Men sonen äter vällingen vid 19 på kvällen och sen får han vanlig semper välling (6 mån)
    vid 8-9 på morgonen.
    Så jag ska kanske låta det vara som det är,,,,

• Svar på tråden Välling!
  • emelyl

Sempers 12månaders välling. Men ska snart börja blanda ut, för en smidig övergång, med Sempers 18månaders välling. Sonen är 16mån.

• älskarlivet81
    emelyl skrev 2012-01-31 20:33:53 följande:
    Sempers 12månaders välling. Men ska snart börja blanda ut, för en smidig övergång, med Sempers 18månaders välling. Sonen är 16mån.
    Finns det 18-månaders välling? Inte i storpack väl?

Ts: Vi använder 12-månadersvällingen från Semper. Vår dotter är 20 månader. 
  • Imsavimsa

Sempers 8-månadersvälling. Ska snart övergå till 1-årsvällingen. Hon är 15 mån.

• momster

Min dotter blir 2 i morgon och dricker fortfarande sempers mild majsvälling från 6 månader. Inge annat duger mer än nån gång ibland.

• Gurkan

Sonen är 21 månader och får nestle päronvälling från 15 månader eller äpple-bananvälling nestle från 24 månader.

• Gurkan

Älskarlivet81, det finns välling för 24 månaders i storpack. Har en sån hemma

• älskarlivet81
    Gurkan skrev 2012-01-31 20:40:36 följande:
    Älskarlivet81, det finns välling för 24 månaders i storpack. Har en sån hemma
    ok, men 18-månaders finns väl inte i storpack? Alltså då menar jag i det största packet (finns ju i flera olika storlekar i 12 månaders)
  • Antikvarien

Havrevälling för 6 månaders... Hon är 15 månader...

• Gurkan

Älskarlivet81, skriver från surfplattan och kan inte citera. Jag har aldrig köpt 18 mån men väl 15 och 24 mån och båda två har jag köpt i en stor kartong innehållandes fyra påsar vällingpulver

• La Lola

Ingen välling alls vid 1 år.
    Men from 2 år har Hedda ätit välling. Sempers variant från 1 år.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • emelyl

Har för mig att det finns Semper 1 1/2år (18mån om jag inte räknar tosigt?) - men ska kolla upp det nästa gång jag handlar. Tror dock inte jag sett den i storpack.
    Tänkte att det är ju rätt logiskt om det är 18mån då de har; 6mån, 8mån, 12mån, 18mån (?), 24mån. Men på Sempers förpackningar står det ju 1år, 1 1/2år, 2år...

• micksaan

Dottern på snart 22 månader äter Nestles fullkomsvälling från 12 månader.

• Zanzona

Sonen snart 1 år och äter mild havre välling. Tänker fortsätta med det, tycker inte att små magar riktigt klarar av för mkt fullkorn.

• jennie30

Vi gick tillbaka till Nestles havrevälling (godnatt) efter att min dotter fick problem med förstoppning av fullkorns vällingen. Så ha det i åtanke om ni funderar på fullkorn att det kan ge problem med magen.

Svar på tråden Välling!