• jmaard

Hur länge jobbade ni

Hur länge jobbade ni som gravida?

Och hur länge var ni hemma med barnet?

Jag planerar att skaffa barn till sommaren 2013, alltså bli gravid kring oktober 2012. Nu funderar jag lite kring det här med arbete, föräldraledig och sjukskrivning.

Hur gjorde ni?

Läntan är stor
  • Svar på tråden Hur länge jobbade ni
  • Tow2Mater

Jobbade till dan innan. Helt normalt om man inte har komplikationer eller mycket tungt eller på annat sätt olämpligt jobb.

• Whitetrash86

Kunde bara jobba till 6e månaden eftersom jag hade så kraftiga SD.. annars hade jag nog jobbat till dagen då dotter ploppa ut Glad Gick tillbaka till jobbet när dottern var 7 månader.

• JoSoo90

Jobbade tills 2 månader innan jobbade inom hemtjänsten med tunga lyft.. Sonen kom i november och ha tänkt jobba lite i maj juni sen vara hemma tills nästa år :)

• principessan

Jobbade till första veckan i juli sen semester och hp efter det sen kom 1:a i slutet på september var hemma ett år tills nästa kom i oktober och hemma med båda till året efter i november då min sambo var hemma tills inskolning i mitten på januari. Så var hemma 28 mån i sträck med 2 barn.

• Jeff

Kommer sluta jobba 4 veckor innan BF vilket känns väldigt bra nu när det bara är två veckor kvar. Jag börjar bli riktigt trött och ryggen skriker, trots att min arbete inte är fysiskt.

Kommer vara hemma i tio månader. 

• Gladskit

Jobbade till en vecka före bf ungefär. Men hade jag vetat att jag skulle gå över tiden med 15 dagar hade jag gärna fortsatt jobba för det var hemskt att bara gå hemma och vänta. 4-5 dagars vila hade räckt!
    Men det vet man ju aldrig innan hur det blir.
    Jag hade turen att må bra hela graviditeten så jag jobbade och tränade som vanligt.
    Hade kontorsjobb då också så det är sällan man får havandeskapspenning eller sånt för det är ju inte direkt betynganden.

• Mabaja

Jag jobbade sista dagen på bf som personlig assistent. Dottern född okt 2010 och har bf om 3 v med nr 2 så är hemma i 1-1.5 år till.

• vårankärlek
    Gladskit skrev 2012-02-02 21:58:25 följande:
    Jobbade till en vecka före bf ungefär. Men hade jag vetat att jag skulle gå över tiden med 15 dagar hade jag gärna fortsatt jobba för det var hemskt att bara gå hemma och vänta. 4-5 dagars vila hade räckt!
    Men det vet man ju aldrig innan hur det blir.
    Jag hade turen att må bra hela graviditeten så jag jobbade och tränade som vanligt.
    Hade kontorsjobb då också så det är sällan man får havandeskapspenning eller sånt för det är ju inte direkt betynganden.
    Samma här är tanken, är i v 35+5 idag och tänkt jobba tills 38+5.
    Sen är jag hemma på "heltid" tills 1 mars nästa år då sambon tar över ledigheten.
    Jag kommer jobba extra så fort jag känner mig redo.
  • vargaa

Jag ansökte om ledighet från fredagen innan jag hade bf som var på söndagen. Så 2 dgr innan bf. Men min arbetsgivare var beredd på att jag kunde gå tidigare o jag gick på tisdagen ist - 4 dgr innan bf. Ringde inmig sjuk helt enkelt. 2 vecor senare kom dottern. Dottern är 20 månader o jag hade bf igår med nr 2. Så blir hemma minst 1,5 år till. Sammanlagt ca 3 år alltså. Ev längre.

Mamma till Elise - www.vargaaa.blogspot.com
Svar på tråden Hur länge jobbade ni