Börja med potta till 8-månaders. Vad tänka på?
Jag har lite funderingar kring "potträning" av min flicka som är 8 månader. Hon kissar nästan alltid ett litet tag efter vi tagit av blöjan, ofta kommer det på skötbordet och rinner lite överallt. Det har väckt tanken att sätta henne på pottan en stund vid varje blöjbyte och ge henne en chans att kissa där. Jag har testat att sätta henne på/hålla henne över toaletten men det gillar hon inte alls men det kanske är lättare med en potta där hon kan sitta själv och pilla med någon leksak.
När det gäller bajset brukar hon bajsa på förmiddagen men tiden varierar. Jag har heller aldrig lyckats se i förväg när det ska komma men jag ser när hon bajsar och då är det ju för sent att sätta på pottan.
Kan man nå någon framgång med så lite potträning eller måste man så att säga gå all in på en gång? Jag ska dessutom börja jobba deltid snart och jag tror inte min man är så intresserad av tidig potträning. Jag har heller inte som ambition att få henne blöjfri extremt tidigt, bara att slippa torka kiss i halva badrummet 5 gånger om dagen vore skönt
Någon som har några bra tips på vad man bör tänka på? Tips på potta som passar en liten rumpa vore också bra.