• ElinsMamma79

Hur länge har dessa små magknip?

Jag har en dotter på snart 9 veckor som har magknip. Och då framförallt på morgonen. Så jag har 2 frågor. Hur länge har dessa små bebisar magknip? Har hört ca månader. Och varför förekommer dessa framförallt på morgonen?

• Svar på tråden Hur länge har dessa små magknip?
  • sandra1982

*puffar upp tråden* Det vill jag också veta.

• Tindrande

min grabb hade det i ja, vad kan det ha varit ca 4 månader kanske.
    Vet inte varför din har det just på morgonen, annars är det väl vanligt att de har det på kvällen.

Min fis fick ont efter att han ätit pga att han svalde för mycket luft när han åt, jag hade så mycket mjölk och det kom så fort, så jag fick lov att ligga ner och amma för att sakta ner det.

• twentyone

Min lilla har också på morgonen...mellan 6-12. Jag har hört att de ska bli bättre mellan 3-4 månader för då är tarmarna färdigutvecklade, men de är ju olika.

• lärkis

Min lilltjej är tre veckor och har knip på kvällarna. Miniform verkar ha hjälpt en del (kortar ner de onda perioderna). Magmassage hjälper ibland. Någon som har fler tricks på hur man kan hjälpa de små?

• Tetrisan

Jag fick tipset av någon här, att köra lite "pruttgympa" på ex skötbordet. Att "cykla" lite med benen på den lilla/lille o massera magen försiktigt medsols. Funkar lite faktiskt! Jag kör oxå med minifom!

• Delfinen85

min son har med värst magknip på morgonen...

• mammatilldig

det beror på VARFÖR hon har magknip. Ammar du? kan det vara något i din kost? kan hon vara hungrig på morgonen och då få ont?

• Suza

min tös hade också magknip , nu är hon 10v och har nästan försvunnit. Hhon är en helt annan tjej nu.

Svar på tråden Hur länge har dessa små magknip?