• hejdurp

Flytta till Herrljunga)

Hej! 
    Jag och min fästman funderar på att köpa en insatslägenhet i Herrljunga och vi båda anser att detta är ett bra val.
    Nu har dock en person i vår krets försökt vända vår åsikt och säger att Herrljunga är världens ände och att man aldrig bör flytta dit, samt att vi aldrig kommer få sålt lägenheten om vi vill flytta därifrån. 

Men vad säger ni som känner till området? (Eller vem som helst.) Vad tycker ni?
    Ska vi följa vår magkänsla och flytta dit eller gör vi ett misstag? 

• Svar på tråden Flytta till Herrljunga)
  • framtiden

Varför vill ni flytta dit? Är de för jobb?
    Är ni ett par som är ute och röjer om vartannat? Är ni det är de ju inget ställe för er :P

• hejdurp

Vi vill bara ha något eget, för nuvarande bor vi i Göteborg. Men det är svårt att hitta något här. 
    Vi röjer inte så mycket, vi är hemma för det mesta och myser. Utelivet passar inte oss riktigt. :) 

• stinamaria

Nu har jag iof inte varit i herrljunga sådär jättemycket och inte på många år men visst är det dött om man jämför med göteborg(jag bor i Gbg). Jag hade inte flyttat dit men sen gillar jag ju Gbg och allt som finns att göra här alla tider på dygnet:) letar ni hyresrätt så är det svårt i Gbg, kan dock gå på något år om man ställer sig i någon privatkö. Köpa är ju billigare i herrljunga såklart. Men ingen utom ni kan ju bestämma om ni ska flytta eller inte, ni kanske kommer trivas jättebra där? Om ni har bil och så spelar ju såklart roll med, då kan man ju ta sig in till Gbg ganska lätt med.

• framtiden

Precis har ni bil kan ni ju ta er till andra ställen. herrljunga är ju nära många platser 
    som har lite mer shopping med mera. men herrljunga i sig är väldigt lugnt :)
    Dock tror jag inte att det är världens tråkigaste ställe som vännen er menar,
    det är som en liten håla :P som så många andra ställen :)

Jag bor själv i en liten håla, 45min från herrljunga och min mamma bor där.
    har varit där ett par ggr. Jag vet att de brukar vara ute mycket och shoppa loss
    på andra ställen än herrljunga :) Men de trivs där! 

• Peter 387

Låt bli att flytta till Herrljunga. Jag har flyttat hit och ångra mig. Inget funkar, tågkomunikationen är inte så bra som alla påstor, ingen trevlig stämning, lekplatserna är finare i u-länderna,  företagsklimatet är doligt för nystartade företag. ....oj förlåt... jag har klagat ... sådan får man inte göra här. 

Svar på tråden Flytta till Herrljunga)