• Toukka

ImseVimse tygblöjor?

Någon som har erfarenhet av ImseVimse tygblöjor?
    Fungerar de bra? Eller skulle du rekommendera att prova någon annan tygblöja?

Tänkte beställa testpaket via hemsidan. Har någon stött på problem vid beställning/betalning/leverans?

• Svar på tråden ImseVimse tygblöjor?
  • RonjaRovardotter

Får man testblöjor? Jag funderar på att använda tygblöjor och skulle jättegärna vilja testa.

• RonjaRovardotter

Inte för att det är super aktuellt just nu. Skulle vara till mig själv då, lillskrutten kommer inte förrens i maj, men i alla fall.

• Toukka

Nej, det är tyvärr inga gratispaket! Det finns olika testpaket och priset varierar mellan 255-389kr :( Men då kan man ju använda dom hur hur många gånger som helst.

• RonjaRovardotter

Va synd att man inte fick en blöja gratis. Vi har en affär här i Boden som säljer tygblöjor, jag funderar på att gå över till tyg när bebisen har blivit drygt 1 år. Innan dess byter dom väl storlek ganska ofta.

• Linsis

Vi har haft deras formsydda blöjor och är jättenöjda! Formsydda är ju nästan som att använda "vanliga". Däremot är vi rätt missnöjda med blöjbyxor, Bumpy. Tyckte att han kissade igenom jämt! Så vi bytte till Diaperaps. De kan man köpa från www.ullrike.com. Vilken skillnad det blev med de blöjbyxorna.

Tycker frottéinläggen är toppen, speciellt på natten och när man ska ut och flänga lite längre. När han blivit större, så använder vi dubbla formsydda, vilket funkar bra. Det kan man också göra på natten om det behövs.

• Linsis

Med formsydda, så har man bara en blöja hela blöjperioden. Så man behöver inte köpa nya efter att de växer. Det är bara blöjbyxorna som man behöver byta när de blir för små!

• RonjaRovardotter

Jahaa, det är formsydda jag har funderat på att inskaffa i alla fall. Det såg inte så lite knepigt ut med vikningen.
    Jättetack för tipsen.

• Sånglärkan

Kolla om du kan låna av någon som har 20 blöjor och ca. 5 blöjbyxor, för det är det som behövs för att verkligen testa hur det är att tvätta och använda sig av tygisar. Klargör för dem att ni ska köpa egen uppsättning om en månad. Jag vill inte så gärna låna bort mina en hel period eftersom de slits så mycket om man vill slita mer på dem själv senare...

Vi beställde 24 blöjor + blöjbyxor i olika storlekar från Imse 1998 för ca. 2000 kr och har verkligen tjänat igen det, men nu till tredje barnet börjar blöjbyxorna läka och kardborren är trött... Blöjorna fungerar dock bättre än någonsin.

Tipset är också att använda tygtvättlappar. Praktiskt, billigt och miljövänligt!

• Toukka

Tack för svaren!
    Någon mer som har erfarenheter?

• Trollis74

Hej,
    Det finns en jättebra site som berör tygblöjor och olika sorter.. och även en tråd härinne
    som diskuterar tygblöjor inne på föräldrar forumet..
    www.gladabarn.tk

tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m5743621.html

själv har jag köpt pocket swaddlebees och fuzzybuns till min bebis i magen.. ska inte ha förrän i april... men blev så ivrig att jag blev tvungen att beställa... :)
    (jag har alltså ingen erfarenhet själv av att använda dem.. :) )

Lycka till!!

Svar på tråden ImseVimse tygblöjor?