• SofieA86

Får jag ta en promenad när jag är sjukanmäld?

Har varit hemma sen i måndags från jobbet pga halsonda, huvudvärk och feber. Idag mår jag dock bättre så imorgon ska jag jobba. Har inte varit ute och gått sen förra veckan och känner att jag vill komma ut i den friska luften en stund.

Funderar på att ta en promenad ikväll när det är mörkt ute men gillar inte att vistas ute när jag är sjukanmäld från jobbet. Men en promenad kan väl inte skada även om någon arbetsgivare skulle få syn på mig eller hur ser ni på den saken?

• Svar på tråden Får jag ta en promenad när jag är sjukanmäld?
  • Mlir

Jag har blivit ordinerad promenader av läkare på vårdcentralen när jag haft envisa förkylningar. De skulle ske i lugnt tempo ;) Med motiveringen att det är bra att komma ut och få frisk luft i det tempo kroppen klarar av.

• SofieA86

ja jag håller med dig. Man blir ju oftast piggare med promenader. Jag tar baskemig en promenad ikväll :) Men jag gör det när det blivit mörkt så minska man ju risken lite att man syns, hihi

• Malima

Man måste ju testa att man verkligen orkar jobba och då kan en promenad lösa frågetecknet.Dessutom ska du ju jobba imorrn! Ut och gå!

• Euskefeurat
    SofieA86 skrev 2012-02-01 08:13:18 följande:
    Har varit hemma sen i måndags från jobbet pga halsonda, huvudvärk och feber. Idag mår jag dock bättre så imorgon ska jag jobba. Har inte varit ute och gått sen förra veckan och känner att jag vill komma ut i den friska luften en stund.

Funderar på att ta en promenad ikväll när det är mörkt ute men gillar inte att vistas ute när jag är sjukanmäld från jobbet. Men en promenad kan väl inte skada även om någon arbetsgivare skulle få syn på mig eller hur ser ni på den saken?
    Det finns ju få saker som är så bra i tillfrisknandet som frisk luft. Fick för många år sen rådet av en läkare att hur sjuk jag än var så skulle jag ändå försöka komma ut i luften en liten stund om dagen, om det så bara var en promenad runt kvarteret..
  • YummyMami

Skulle gissa på att så länge du inte har tokaktiviteter för dig så är det ok, och om du inte är sjukanmäld för förlamning så ska du kunna få gå. Man måste ju tex kunna få gå ut och handla lite mjölk eller nåt. Eller bara ta en nypa frisk luft.

Blogg, har cancer eller nåt.. nertystad.bloggplatsen.se
Svar på tråden Får jag ta en promenad när jag är sjukanmäld?