• Toukka

Vad tycker ni om namnet Bianca?

Jag och min man har fastnat för dessa namn.

POJKE:
    Karl Casper

FLICKA:
    Linnéa Aurora
    Juni Felicia
    Bianca

Vad tycker ni? Några förslag till killnamn, tycker det är så svårt att komma på bra namn till en pojke.

• Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Bianca?
  • Miim

Bianca är super fint!
    Tycker dock att det passar bäst på en mörk flicka..
    Synd bara att jag "använt" mig av namnet till en av våra katter, annars skulle det helt klart finnas med på våran lista (vår bianca är förresten den röda sköldpaddstösen i mitten på min pres bild)

• Kokos Kajsa

Jag gillar verkligen JUNI fast min bebis ska titta ut när som helst och tycker det känns lite knasigt att döpa en vinter bebis till Juni. Januari är inte alls lika fint!

• MimmiLina

Det är ganska gulligt med Bianca, ovanligt.

När jag hör det namnet tänker jag på den där sagan man hade på kasettband med tillhörande bok när man var liten. "Bernard och Bianca".

• chess1979

för tankarna till en katt

• Smilla75

Jag tycker mycket om Linnea och Felicia. Tyvärr är det väldigt vanliga namn,
    Juni är ett toppennamn, gärna med Felicia som andranamn.
    Aurora är hemskt!
    Bianca får även mig att tänka på en mörkhårig tjej. Vet inte om det är Pernilla Wahlgrens dotter som gör det eller att många romer heter så. Fint är det iof.

• wity

Bianca är fint men jag tycker Aurora är finare!!!!

• bebisyra

Både Bianca, Aurora och Felicia är namn jag tänkt på så självklart tycker jag att det är vackra namn! Aurora känns däremot "konstigt i munnen" när jag säger det (skåning´.. hehe) och sambons dotter heter Felicia i andranamn.
    Nu har vi andra namn i åtanke.

• Min lilla bulle

Bianca tycker jag också om men sambon ville hellre ha Felicia!

• bebisyra

Förslag till pojkar.. Sebastian, Jonathan, Benjamin... det är fina pojknamn. Och de lite äldre men ändå klassiska namnen som Karl, Erik, Gustav, Johan, Oscar osv. Sacharias är också fint.
    Svårt det där alltså.
    Klurar själv en del. Balthazar?

• millface

Vi älskar namnet och har bestämmt att om vi får en flicka så ska hon heta just det!

Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Bianca?