• Skuggan80

Lite förhöjda vita blodkroppar i blodet?

Hej,

Jag har nu tagit lite blodprover de senaste 2-3 veckorna, mest för att kolla mina sköldkörtelnivåer.Det visade sig då också att (eftersom man tog blodstatus) att jag har lite förhöjda vita blodkroppar i blodet. För 1 vecka sedan hade jag 13,6 och nu igår hade jag 14,1. Det är ju inte så högt men ska ligga under 9-10. 

Läkaren sade inget om detta förra gången, nu väntar jag på att de ska ringa men ringde själv till sköterskan för att höra mig för ang resultat - är lite orolig för detta.

Jag var förkyld runt Jul  men tycker inte att detta borde hålla i sig så länge...och annars känner jag mig inte så förkyld eller snuvig att jag tror att jag har någon infektion i kroppen.

Någon som vet om detta kan vara så hos gravida? Eller om man kanske bör försöka få en utredning?

Tack på förhand!             

• Svar på tråden Lite förhöjda vita blodkroppar i blodet?
  • h0ney

Ja, jag har det.. Glad Undrar också om det kan bli så om man är  gravid..

• Skuggan80

Har du frågat någon, kanske barnmorskan eller läkaren? Eller kommenterade de detta överhuvudtaget?
    Jag kommer fråga läkaren som ringer mig på torsdag men jag vill inte verka hypokondrisk av mig =) , men lite orolig när det inte går ner utan upp och jag inte känner någon infektion i kroppen..

Svar på tråden Lite förhöjda vita blodkroppar i blodet?